Идеалният автомобил, ако работиш в града и живееш в планината

2607
2021

Търсите компактни размери за градската джунгла, много място над главите и достоен клиренс, съчетан с 4х4-задвижване? Suzuki има решение в лицето на „ултракомпактния SUV” Ignis. Най-компактният модел на марката (дължина – 3700 мм, височина – 1690 мм) се издига една глава над конкуренцията в лицето на Hyundai i10, Volkswagen Up и др. При Ignis напразно ще търсите турбодвигатели: този симпатичен „азиатец“ може да бъде поръчан единствено с 1,2-литров атмосферен агрегат с 83 конски сили/107 Нм. Клиентите обаче могат да бъдат избират между предно или двойно задвижване, както и между 5-степенна ръчна трансмисия или тествания от нас CVT-автоматик. Винаги в задвижването участват стартер-генератор и малка батерия, разположена под предната пасажерска седалка – или с други думи, Ignis винаги е „мек“ хибрид с 12-волтова електрическа система.

Духовито: USB-портът и изводът за ток са разположени под кръгли капачета; „пера“ на волана за превключване на симулираните предавки на CVT-кутията

Благодарение на актуалната промоционална кампания на Suzuki цените на модела стартират от 26 790 лева – за базовата модификация GL с ръчно управляем климатик, LED светлини, асистент за потегляне по наклон (Hill Hold), предупреждение и асистент при аварийно спиране (Brake Assist) и др. Ако искате 4х4, ще трябва да доплатите 5000 лева – но срещу тях получавате не само задни полуоски, но и отопляеми седалки и асистент за спускане по наклон – пак в същото ниво на оборудване. Ако държите на CVT-автоматика, ще трябва да подготвите минимум 32 190 лева – в комбинация с по-високото ниво GL+, включващо Dual Camera Brake Support, 7-инчов тъчскрийн и др. Възможност за комбинация между автоматична скоростна кутия и двойно задвижване обаче няма.

Ако попадате често в ситуации като тази, по-добре инвестирайте в 4х4

В действителност бихме могли да говорим за микро-SUV, тъй като шофьорската седалка може да се вдигне с 29 сантиметра над пода на автомобила. А клиренсът от (измерени) 180 милиметра говори за пригодност за движение по лоши пътища (а и извън тях). 1,2-литровият бензинов мотор се нуждае от обороти, но след 4000 оборота звучи почти като Alfa – превъзходно дрезгаво. При това агрегатът е много икономичен – макар че към офицално обявените от производителя 4,3 л ще трябва да добавите поне литър, за да получите реалната консумация. „Бонзай“ SUV-ът използва тесни гуми в размер 175/60R16 (за по-високите нива на оборудване) – с които машината не прави впечатление на много стабилна при бързо шофиране по завои, но пък през зимата определено ще се справя добре в снега.

От това миниатюрно лостче се отваря предният капак

Динамичното впечатление развалят единствено прекалено меко тапицираните седалки, които не подхождат на останалата част на автомобила. Диаметърът на завой от 9,40 метра ще ви помогне в градската джунгла. Лесно и интуитивно управляващата се навигационна система идва само в комплект с най-високото ниво на оборудване GLX (от 32 590 лв.). В ерата на тъчскрийните кокпитът на Ignis изглежда малко остарял – но по-важното е, че е ергономичен и че всичко е там, където очаквате. Без досадно „лутане“ из разни менюта – и с големи удобни бутони. Багажникът е с обем 260 л (очаквана стойност за класа), но е дълбок – а и ще ви се наложи да вдигате високо например бебешка количка, за да я качите отзад.

Ignis не само изглежда добре на фона на слънчогледите – ако го поръчате с 4х4, с клиренса от 18 см ще се придвижвате сравнително безпроблемно по полето

Технически данни: Suzuki Ignis 1.2 CVT

Двигател 4 цилиндъра, отпред напречно • Работен обем 1242 куб.см • Мощност 61 кВт (83 к.с.) при 6000 об/мин • Макс. въртящ момент 107 Нм при 2800 об/мин • Макс. скорост 155 км/ч • 0–100 км/ч 12,4 сек • Задвижване предно/безстепенна автоматична трансмисия• Резервоар 32 л • Д/B/Ш 3700/1660/1690 мм • Багажник 260–1100 л • Тегло (празен) 890 кг • EU-Mix 4,3 л А95Н/100 км • Емисии CO2 97 г/км•  Цена от 32 190 лв.

Синята декорация обгражда не само скоростния лост, но е пренесена и върху елементи на вратите

Извод

Ignis е много симпатичен автомобил, който се отличава от тълпата. С него няма да се притеснявате от леки офроуд разходи или бордюри, а компактните размери са идеални за града. Съществен плюс е и цената – aко държите на 4х4.

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин