2021
Търсите компактни размери за градската джунгла, много място над главите и достоен клиренс, съчетан с 4х4-задвижване? Suzuki има решение в лицето на „ултракомпактния SUV” Ignis. Най-компактният модел на марката (дължина – 3700 мм, височина – 1690 мм) се издига една глава над конкуренцията в лицето на Hyundai i10, Volkswagen Up и др. При Ignis напразно ще търсите турбодвигатели: този симпатичен „азиатец“ може да бъде поръчан единствено с 1,2-литров атмосферен агрегат с 83 конски сили/107 Нм. Клиентите обаче могат да бъдат избират между предно или двойно задвижване, както и между 5-степенна ръчна трансмисия или тествания от нас CVT-автоматик. Винаги в задвижването участват стартер-генератор и малка батерия, разположена под предната пасажерска седалка – или с други думи, Ignis винаги е „мек“ хибрид с 12-волтова електрическа система.


Благодарение на актуалната промоционална кампания на Suzuki цените на модела стартират от 26 790 лева – за базовата модификация GL с ръчно управляем климатик, LED светлини, асистент за потегляне по наклон (Hill Hold), предупреждение и асистент при аварийно спиране (Brake Assist) и др. Ако искате 4х4, ще трябва да доплатите 5000 лева – но срещу тях получавате не само задни полуоски, но и отопляеми седалки и асистент за спускане по наклон – пак в същото ниво на оборудване. Ако държите на CVT-автоматика, ще трябва да подготвите минимум 32 190 лева – в комбинация с по-високото ниво GL+, включващо Dual Camera Brake Support, 7-инчов тъчскрийн и др. Възможност за комбинация между автоматична скоростна кутия и двойно задвижване обаче няма.

В действителност бихме могли да говорим за микро-SUV, тъй като шофьорската седалка може да се вдигне с 29 сантиметра над пода на автомобила. А клиренсът от (измерени) 180 милиметра говори за пригодност за движение по лоши пътища (а и извън тях). 1,2-литровият бензинов мотор се нуждае от обороти, но след 4000 оборота звучи почти като Alfa – превъзходно дрезгаво. При това агрегатът е много икономичен – макар че към офицално обявените от производителя 4,3 л ще трябва да добавите поне литър, за да получите реалната консумация. „Бонзай“ SUV-ът използва тесни гуми в размер 175/60R16 (за по-високите нива на оборудване) – с които машината не прави впечатление на много стабилна при бързо шофиране по завои, но пък през зимата определено ще се справя добре в снега.

Динамичното впечатление развалят единствено прекалено меко тапицираните седалки, които не подхождат на останалата част на автомобила. Диаметърът на завой от 9,40 метра ще ви помогне в градската джунгла. Лесно и интуитивно управляващата се навигационна система идва само в комплект с най-високото ниво на оборудване GLX (от 32 590 лв.). В ерата на тъчскрийните кокпитът на Ignis изглежда малко остарял – но по-важното е, че е ергономичен и че всичко е там, където очаквате. Без досадно „лутане“ из разни менюта – и с големи удобни бутони. Багажникът е с обем 260 л (очаквана стойност за класа), но е дълбок – а и ще ви се наложи да вдигате високо например бебешка количка, за да я качите отзад.

Технически данни: Suzuki Ignis 1.2 CVT
Двигател 4 цилиндъра, отпред напречно • Работен обем 1242 куб.см • Мощност 61 кВт (83 к.с.) при 6000 об/мин • Макс. въртящ момент 107 Нм при 2800 об/мин • Макс. скорост 155 км/ч • 0–100 км/ч 12,4 сек • Задвижване предно/безстепенна автоматична трансмисия• Резервоар 32 л • Д/B/Ш 3700/1660/1690 мм • Багажник 260–1100 л • Тегло (празен) 890 кг • EU-Mix 4,3 л А95Н/100 км • Емисии CO2 97 г/км• Цена от 32 190 лв.
Извод
Ignis е много симпатичен автомобил, който се отличава от тълпата. С него няма да се притеснявате от леки офроуд разходи или бордюри, а компактните размери са идеални за града. Съществен плюс е и цената – aко държите на 4х4.