2016
ВАЛХАЛА е името на постройката с купол в дизайнерския център на VW, която е била свидетел на много смени на посоките във фирмената история на концерна. Тук хора като Пийх, Пишетсрийдер и Винтеркорн са имали последната дума, тук определени модели са били заклеймявани или хвалени до небесата. В края на 2015 г. тук, в осветената зала, която побира до 20 автомобила, под сиви покривала са паркирани четири проекта. Всички кандидати носят идентични табели с обозначението VW EA 380 – кодовото наименование на осмото поколение на Golf. Точно шест месеца по-късно в надпреварата са останали само два варианта. Едва в края на септември ще бъде избран окончателният вариант на бъдещия Golf. Старото ръководство отдавна щеше да е избрало своя кандидат – както и да го промени след това. Днес обаче нещата са различни – не само заради дизеловия скандал.
VW изпитва сериозни трудности с новото оформяне на Golf VIII. Това се дължи не само на факта, че шефът на марката Херберт Дийс (екс-BMW), шефът на отдела за разработка Франк Велш (екс-Škoda) и шефът на управата, отговарящ за продажбите, Юрген Щакман (екс-Seat), сега на отговорни позиции, са нови хора, които ще трябва да се сработят с отделните шефове на сериите модели. За Golf това е Карлхайнц Хел, който отговаря за дизайна на компактния клас. Тоест решението ще бъде взето не само на етажа на ръководните кадри, а от целия колектив, включващ отделите за продажба, производство и финанси. Този път нещата са много сериозни – марката VW става и ляга с Golf – въпреки промяната на стратегията. Затова дизайнерите искат да променят формите на модела.
Касае се освен за пропорции и за нова широчина и променени колони на покрива, за различни фуги, 3D светлинни кантове по вратите, възможно най-големи джанти и решетка на радиатора. Засега двамата финалисти се различават значително един от друг, но фазата на експериментите за стилистите вече е отминала. Девизът е „Да направим качеството видимо, без това да струва много пари“. Прогресивният проект 1 е по-нисък от актуалния Golf VII, има по-дълга задна част на автомобила и издължен силует. По-земното предложение номер 2 изглежда подчертано солидно и непреходно. Задният капак е малко по-вертикален, извивките са част от елементите на стила. Кой вариант ще спечели? Както е обичайно за VW, вероятно ще се стигне до компромис между двата – в съотношение две трети модерен, една трета класически. Техниката на Golf VIII ще надминава тази на актуалния Passat. Дългият списък с нововъведения включва дигитални уреди, LED светлини и още повече режими на движение, както и Head-up дисплей, голям тъчскрийн и автоматична система за паркиране. Следващият Golf дори ще може да се управлява сам – техниката за автономно шофиране ще бъде готова според VW точно за пазарния старт през 2019 г. Гамата от двигатели също ще бъде преструктурирана на принципа „по-малкото е повече“. 1,4-литровите TSI ще бъдат сменени с 1,5-литрови 4-цилиндрови (110 до 160 к.с.) (виж карето вляво), а малките 1,2-литрови 4-цилиндрови ще отстъпят мястото си на 3-цилиндровите 1-литрови. Golf GTI и Golf R ще останат с 2-литрова машина, която в бъдеще ще е с максимум 420 к.с. При хибридите VW ще заложи отчасти на изгодни нискотехнологични атмосферни агрегати. Освен GTE и e-Golf от марката планират и NUVe – електромобил във формата на Golf. Той ще бъде пионерът сред цяла флотилия от електромобили. До 2022 г. на пазара трябва да се появят 8 модела VW с нулеви вредни емисии. Те ще бъдат базирани на нова платформа, покриваща спектъра от Polo до Passat. Въпреки това следващият Golf ще остане верен на принципа си да бъде посланик на марката. Естествено, ако мине през Валхала в този си вид.
ИЗВОД
От VW още работят по концепцията на Golf VIII – дизеловият скандал остави своите следи. По тази причина следващият Golf ще се появи чак през 2019 г. Така на новите ръководители им остава време да подготвят за първи път в историята на Golf истинска революция.