Звукът от 5-те цилиндъра на легендарното Sport Quattro на Валтер Рьорл из тълпите по отсечките в ерата на група Б, трите победи на дизеловото R10 TDI в „24 часа на Льо Ман“, титлата на Матиас Екстрьом в Световния шампионат по рали крос с S1… Историята на Audi Sport e изпълнена със стотици успехи – и то във всяка дисциплина, в която „четирите ринга“ на старта. През 2017 Audi пое в коренно нова посока – Vorsprung durch Technik влезе във Формула Е. И без двигател с вътрешно горене марката доказа, че също може да жъне успехи – с титлата на Лукас ди Граси при пилотите през сезон 2016-2017 и с тази при отборите на Audi Sport Abt Schaeffler през 2017-2018. След седем успешни години обаче марката реши да се оттегли от Формула Е – и да се насочи към най-престижната пистова надпревара на планетата: Формула 1. Като основен стимул за този преход компанията от Инголщат посочва промените в посока устойчиво развитие, които F1 въвежда, както и засиленият интерес към шампионата на ключови пазари като Китай и САЩ.

От 2026 г. нататък делът на електрическата енергия в задвижващата система на болидите, състояща се от електромотор, батерия, управляваща електроника и двигател с вътрешно горене, ще се увеличи значително в сравнение с днешните задвижвания във Формула 1. Тогава електрическото задвижване ще има мощност аналогична на тази на двигателя с вътрешно горене, която възлиза на около 400 кВт (544 к.с.). Високоефективните 1,6-литрови турбодвигатели ще работят с устойчиво синтетично гориво – още едно от изискванията за участие на Audi.


Инженерите на „четирите ринга“ в модерния технологичен център за развойна дейност в областта на моторните спортове на Audi Sport в Нойбург на Дунав вече работят по силовия тракт на бъдещия болид. „За разработването и производството на задвижващите агрегати за Формула 1 ще използваме ценното ноу-хау на нашите служители в моторните спортове, ще инвестираме допълнително в нашия моторспорт център и ще наемем високоспециализирани специалисти”, казва управляващият директор на Audi Sport Юлиус Зеебах, който организира участието във Формула 1 като част от преориентацията на Audi в моторните спортове. Audi ще разкрие състава на отбора, който ще се състезава за марката през 2026 г., до края на тази година.
Скок в устойчивото развитие: подготовката за Дакар 2023

През 2022 Audi стана първият автомобилен производител в света, който прояви смелостта да излезе срещу конкуренцията на Дакар, най-тежкото рали в света, залагайки на машина с електрическо задвижване, комбинирано с ефективна система за преобразуване на енергия. В ролята си на пионер в пустинната надпревара RS Q e-tron Е2 записа 4 победи и 14 класирания в челната тройка в отделните етапи. За Дакар 2023 Audi Sport представи еволюцията на пустинния болид от категорията T1U. Той е с оптимизирана концепция за управление на енергията и изцяло ново купе, което играе ключова роля за подобрената аеродинамика и свалянето на центъра на тежестта. RS Q e-tron Е2 използва сложна задвижваща система, която се състои от двигател с вътрешно горене, генератор, батерия под високо напрежение и два електродвигателя за всяка от осите. Двигателят с вътрешно горене е 2-литров 4-цилиндров с турбо (от DTM), а електрическите машини са същите като използваните във Формула Е. Акумулаторната батерия тежи 370 килограма и има капацитет от около 52 кВтч. Тъй като в пустинята няма зарядни станции, инженерите са заложили на особено иновативна система за зареждане, в която бензиновият агрегат зарежда високоволтовата батерия в движение.

