2021
Porsche, Bugatti и Rimac пишат нова глава в историята на автомобилната индустрия. По-малко от четири месеца след като беше обявен за първи път, един от най-вълнуващите проекти за сътрудничество в света потегли от стартовата решетка. Съвместното предприятие Bugatti-Rimac ще бъде базирано в Света Неделя (Хърватия). Негов главен изпълнителен директор ще бъде новаторът в сферата на електрическите хиперавтомобили Мате Римак, основател и главен изпълнителен директор на Rimac Automobili. Porsche AG ще играе основна роля като стратегически партньор. Председателят на Изпълнителния борд на Porsche, Оливър Блуме, и заместник-председателят и член на Изпълнителния борд, отговарящ за финансите, Луц Мешке, ще участват в Надзорния съвет. Bugatti Rimac ще бъде собственост на Rimac Group (55%) и Porsche AG (45%). В рамките на съвместното предприятие Bugatti и Rimac Automobili ще продължат да работят като независими марки и производители и ще запазят съответните си производствени обекти в Загреб (Хърватия) и Молсхайм (Франция), както и своите канали за дистрибуция.
Настоящият главен изпълнителен директор на Bugatti, Щефан Винкелман, ще се оттегли от позицията си на 31 октомври 2021 г., за да се съсредоточи върху ролята си на президент на Lamborghini. „Това сливане е идеалното решение за всички участници. Заедно ние формираме мощна автомобилна компания“, казва Оливър Блуме. „Успяхме да добавим стойност към престижната и традиционна марка Bugatti, като я ориентирахме повече към бъдещето. Bugatti олицетворява очарованието и страстта; Rimac са новатори със значителна техническа експертиза. Бихме искали да благодарим на Щефан Винкелман за неговия изключителен принос. Той свърши чудесна работа.“
Освен Мате Римак новият мениджърски екип включва предишния производствен мениджър и съуправляващ директор на Bugatti Automobiles, Кристоф Пиошон. Пиошон ще стане главен оперативен директор на съвместното дружество. Производството ще продължи в отдавна установения обект в Молсхайм, Елзас, световно известен със своя перфекционизъм и отлични постижения в дизайна и изработката. Лариса Флайшер ще бъде главен финансов директор. В последно време тя беше директор по контрола в Porsche за дигитализация и развитие на нови бизнес модели. Емилио Шерво, преди това главен инженер в McLaren, ще поеме поста главен технологичен директор. „Убеден съм, че в нашия мениджърски екип сме създали перфектната комбинация от опит и експертиза, иновации и екипен дух“, казва Луц Мешке. „Затова съм изключително оптимистично настроен и, тъй като проектът е толкова близо до сърцето ми, ще продължа да му отдавам пълната си пламенна подкрепа.“
Вътре в Porsche съвместното предприятие беше наричано операция „Rush“ (Втурване). „В съответствие с името всичко стана изключително бързо“, обяснява Мешке. Porsche стана заинтересована страна в Rimac през 2018 г. и оттогава непрекъснато увеличава участието си. „Нашата верига от стратегически инвестиции вече постига успешен завършек. Като начало беше необходимо много убеждаване в различни области. Финалната задача беше да се преодолеят последните организационни препятствия. Екипът в Загреб, Молсхайм, Волфсбург и Щутгарт работи изключително усилено и със сигурност ще поведе новата компания към светло бъдеще“, казва Мешке.
Стартирането на съвместното предприятие Bugatti Rimac е още една голяма стъпка за бъдещия главен изпълнителен директор Мате Римак – само дванадесет години след основаването на неговата стартираща компания в гараж. „За мен е чест да ръководя това ново сливане и да започна нещо, което без съмнение ще бъде успешна, революционна и вълнуваща нова глава за всички участници“, казва Мате Римак. „Трудно е да се намери по-добро съответствие от това между Rimac и Bugatti. Бързите операции и уменията в електрификацията на Rimac са идеалното допълнение към изключителното наследство и майсторство на Bugatti. Очаквайте някои наистина изключителни проекти в бъдеще.“
Bugatti Rimac ще бъде със седалище в Света Неделя, близо до Загреб. За 2023 г. се планира преместване в новия кампус на Rimac на стойност 200 млн. евро, който е в процес на изграждане. Тук ще бъде местоположението и на съвместното съоръжение за научноизследователска и развойна дейност на Bugatti Rimac. На обекта с размер 200 000 квадратни метра ще работят 2500 души. В същото време всички модели Bugatti ще продължат да се произвеждат в завода в Молсхайм. Поради това работните места на този обект са защитени в дългосрочен план. Съвместното предприятие Bugatti Rimac ще стартира с около 435 служители, от които около 300 ще са позиционирани в Загреб и около 135 – в Молсхайм. Това позициониране служи за запазване и надграждане на силните страни на атрактивните марки Bugatti и Rimac.