Зверски тест в калта: трите най-проходими офроудъра


1
авг.
2019

ЖИВОТЪТ НЕ Е РАЗХОДКА В ПАРКА, а по-скоро в кариера за чакъл. Отново е пролет. „Хайде, момчета, време е да си поиграем навън в пясъка.“ Хубаво е да си навън, на чист въздух. Ние, тримата колеги – Тим, Ян и аз. При нас, на север, хората използват малките имена. Освен това обичат ръбести автомобили. Като Jimny, Jeep и G-клас. Сутринта в гаража на редакцията срещам главния ни редактор, чието малко име също е от три букви. Том тъкмо пристига със синия Jeep Wrangler. С широка усмивка на лицето – широка, колкото XXL радиаторната решетка на Jeep. „Невероятно, в какво те превръща този автомобил“, казва Том. При това шефът ни е карал само по магистралата и в града. Само ако знаеше какво може този модел извън пътя!

Ръбестите обичат мръсотията: Mercedes G, Suzuki Jimny и Jeep Wrangler (долу)

Насочваме се към Любек. Там наблизо има кариера за чакъл. Само огромни камиони, багери и ние. На мен колегите са предоставили Jimny. Те знаеха, че до кариерата за чакъл са 70 километра по магистралата. Цялата тази дискусия относно ограниченията на скоростта? Тя е без значение, когато караш Jimny. При скорост 130 тук не става дума за спиране, а за даване на газ. Направо се радваш, когато след 13 секунди достигнеш темпо 100. При все че всъщност не се радваш много… Няма значение, истинската територия на модела са горите, а не магистрали A 1 и A 21.

Пясък на хоризонта. Включвам двойното задвижване. Щрак! Удобно с ръка – както и преди. Освен това тук е и дългият скоростен лост с гумен маншон и 5-те предавки. Jimny си проправя път през калта без проблеми. Като водач усещаш всяка дупка и всяка неравност на пътя. Тежащият само 1104 кг Suzuki се люлее, клати и придърпва. Ще си по-близо до земята само ако сам слезеш и започнеш да я ринеш. Като мен – сега съм слязъл и правя снимки на колегите в движение. Тим и Ян пръскат здраво.

Wrangler: миещ се интериор, стартов бутон с „устойчива на атмосферни условия рамка“
Jimny: аналогови уреди, 5-степенна трансмисия, малко странно управление на кокпита
G-клас: толкова много украса в един всъдеход! Не се бои от намокряне: 70 сантиметра дълбочина на газене за G-клас

„Изцапахме ли те?“ Сигурно се шегуват. Аз имам чувството, че колегите с малки имена от три букви не ме харесват. Е, няма значение – в тези коли можеш да се качиш и доста поизцапан.
Годишната продукция на Suzuki вече е продадена – можете да си представите: японците пускат автомобил, който не е евтин (от 36 000 лв.), а и не е особено мощен (102 к.с.). Въпреки това всички искат да го притежават. Защо? Защото притежава характер. Тъй като изпъква сред масите и изглежда като малък G-клас (с 1,20 метра по-къс) и е различен от всички останали SUV-ове, които си приличат като две капки вода. В продължение на 20 години Jimny бе солиден автомобил за лов. И изведнъж – с новия дизайн – се превръща в легенда.

w G-олемият брат с малкия Jimny. С резервното си колело Benz е дълъг 4,83 метра, а Suzuki – 3,65 метра

Същото, само че в по-голям размер, се отнася и за Jeep. Неговият пра-предшественик е бил видян от нашите прадеди – при пристигането в Нормандия, но това е друга история. Днес Jeep е собственост на Fiat, което обаче не личи на Wrangler. Той си е чистокръвен „американец“. При поглед върху дългия преден капак в кариерата за чакъл се чувстваш като в прерията. Иска ти се да демонтираш вратите, да свалиш предното стъкло и да тръгнеш да ловиш добитъка с ласо. Принципно е възможно – с изключение на онази работа с кравите и ласото. Jeep е уникален. Разглеждаш автомобила и откриваш все повече нови елементи на дизайна, които (вече) не могат да бъдат открити никъде другаде.

Продължете на следващата страница

Още по темата

Card image cap

В последния брой:

Архив >