2017
На това му се казва моторспорт в най-чиста форма! Пилотите слизат след ужасяващи катастрофи от болидите без драскотина и заявяват: „Следващата година ще дойда отново.“ Така постъпи Скот Диксън, който на Indy 500 регистрира опит за летене, преобърна се и раздроби на съставни части своята Dallara-Honda – но по чудо остана невредим.
Постоянни смени на водачите, битка за челото между 5 коли – и в цялата тази суматоха: звездата от Формула 1 Фернандо Алонсо. На няколко пъти испанецът излизаше начело и рискуваше много в опита си да спечели престижното състезание. Накрая обаче го предаде задвижващият агрегат на Honda. По ирония на съдбата, Алонсо реши да си даде почивка за Гран при на Монако именно заради проблемите със задвижването на Honda във Формула 1. Но какво да се прави, такъв е животът…
Въпреки това Фернандо е доволен: „Определено научих нещо. Ако дойда пак, ще действам много по-хитро, отколкото сега. Това беше едно от най-ползотворните преживявания в моя живот.“ Победа на испанеца щеше да бъде истинска сензация – но по-важно е как той доказа, че е способен на нея.
В крайна сметка първи завърши съотборникът на Алонсо от тима Andretti Такума Сато – бивш пилот от Формула 1. Сато успя да се наложи над Хелио Кастроневес, който на косъм изпусна четвъртата си победа в Indy. С толкова първи места в надпреварата могат да се похвалят само Ей Джи Фойт, Aл Унзър-старши и Рик Мейърс. Сато застава за първи път на най-високото стъпало на почетната стълбичка в Indy 500. Toй е първият японец, успял да спечели най-старото автомобилно състезание в света.
За Кастроневес остава утехата, че с втората си позиция той повежда в класирането по точки за сериите IndyCar. 42-годишният пилот до момента още не е бил шампион. Сато е четвърти в шампионата.