2020
6,3-литров V8 двигател, 375 к.с., крилати врати: с CW 311 тунинг-специалистът Райнер Бухман създава през 1978 идеалния наследник на Mercedes 300 SL.
Един доста специален модел с крилати врати привлича вниманието през 1978: CW 311 – конструиран от Райнер Бухман, притежател на тунинг-фирмата bb, и инженера по разработката на Porsche Еберхард Шулц. Използвани за модела са предимно части на Porsche и Mercedes. Спортният автомобил има дори звезда в емблемата си – хората от Mercedes обаче не знаят нищо за автомобила.
Отличен пърформънс благодарение на мотор на Mercedes и части на Porsche
CW 311 има каросерия от стъклено влакно. 6,3-литровият V8 агрегат е от Mercedes 600 и е преработен от AMG. За превключването отговаря 5-степенна трансмисия на ZF. Както и при състезателния модел Mercedes 300 SLR ауспуховите тръби излизат директно пред лявото задно колело. 375 к.с. и 580 Нм ускоряват CW 311 за 4,8 секунди от 0 до 100 км/ч, а след 12,7 секунди са достигнати 200 км/ч. Максималната скорост е 320 км/ч, но не е официално потвърдена. Използвани и са и части на Porsche: управление, ключалка на запалването и скоростомер, които са от 911.
Външният вид на CW 311 наподобява много на този на прототипите на Mercedes C 111-1 и C 111-2, а крилатите врати отдават почит към 300 SL. Името CW 311 идва от съкращението за коефициент на аеродинамично съпротивление Cw, който е 0,311. Въпреки външността на спортен автомобил и отличните динамични характеристики, CW 311 е напълно пригоден за всекидневието. Моделът е предлагал на пасажерите изненадващо много място и ги глези с екстри като климатик. Багажникът също е щедро оразмерен. Страно е огледалото за обратно виждане а ла перископ на покрива. То трябва да осигури на водача перфектна видимост назад. Белият лак перлен гланц е световна новост на фирма Merck и е показан за първи път с CW 311.
Единственият прототип се е считал за изчезнал
Като духовен наследник на Mercedes 300 SL CW 311 има звезда на радиаторната си решетка. Проблемът е само, че до презентацията му, хората от Mercedes не знаят нищо за автомобила. Публиката обаче приема CW 311 толкова въодушевено, че от Mercedes се отказват от санкции и му дават благословията си. Така CW 311 е единственият автомобил, който не е разработен от Mercedes и въпреки това носи звезда в емблемата си! Той си остава и единствения прототип, чието местонахождение остава неизвестно. През 1982 Еберхард Шулц основава спортната марка Isdera. Тя произвежда 30 екземпляра от модела Imperator 108i, който поразително прилича на CW 311.