За шефа на KTM електрическата мобилност е „глупост, която ни налагат“

2503
2022

Далеч не всички производители на автомобили и мотоциклети подкрепят електрическата мобилност. BMW вече разкри, че иска да продължи да прави модели на двигатели с вътрешно горене паралелно с електрическите – а все повече компании смятат, че целите на ЕС по отношение на електромобилите били нереалистични.

След шефа на Stellantis Карлос Тавареш, който владее империята с марките Chrysler, Fiat и тези на PSA, сега и австриецът Щефан Пиерер изрази остри критики към желаната от политиците електрическа мобилност. Бизнесменът е един от най-богатите хора в Австрия, той ръководи КТМ и същевременно оглавява Европейската асоциация на производителите на мотоциклети (ACEM).

Шефът на KTM: „Електрическата мобилност е глупост”

В интервю на уебсайта за моторни спортове Speedweeks Щефан Пиерер отхвърля слуховете, че производителите сами искали тази промяна: „Електрическата мобилност е глупост, която се прокарва от политици без научно образование. Глупост, която ни налагат.“ Високопоставеният мениджър подкрепя твърдението си с пример: „За мотоциклет от Moto GP, който днес покрива състезателната дистанция с 20 литра гориво, ще ви бъде необходима батерия с тегло 500 килограма, ако искате да постигнете сравними мощност и пробег. А впрочем енергията, необходима на електрическите състезателни мотоциклети от серията MotoE, идва от дизелови генератори в боксовете, разкрива Пиерер. И напомня за ценните суровини, които са необходими за производството на електрически превозни средства.

Шефът на KTM обаче не оспорва факта, че браншът „на колела“ има нужда от устойчиво бъдеще – но просто не го вижда в лицето на електрическата мобилност. „Синтетичните горива са решението, а не електрическото задвижване. Защото това гориво не е свързано с емисии на CO2.” Същото обаче не може да се каже за всички източници на добиваната в Европа електроенергия.

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин

История на автомобила в Царство България 1896 – 1946

Това е първата книга в нашата и световната историко-техническа литература, която представя подробен анализ на автомобилната еволюция в България през първата половина на ХХ век, базиран на автентични снимки и документи.

70лв