За първи път в историята Astra получава електрическа версия

3011
2022

Opel отваря нова глава в историята Astra, като представя първата изцяло електрическа модификация на компактния модел, наречена Opel Astra Electric. Освен Astra хечбек, Sports Tourer също ще бъде електрифициран – и така той се превръща в първото изцяло електрическо комби на германска марка.

Astra Electric бива задвижвана от електромотор на предната ос с мощност 115 кВт (156 к.с.) и максимален въртящ момент 270 Нм – с 10 Нм повече, отколкото при технологичните му събратя Peugeot e-308 и Jeep Avenger.

Багажникът на Astra Electric Sports Tourer е с обем между 516 и 1663 литра. Това е с една идея по-малко, отколкото при конвенционалните модификации на дизел или бензин.

Пробег до 416 километра по WLTP

Максималната скорост на електрическата Astra е 170 км/ч. В зависимост от вашите предпочитания, можете да изберете един от трите режима на шофиране – „Eco“, „Normal“ или „Sport“.
Astra Electric използва литиево-йонна батерия с капацитет 54 кВтч, разположена в пода на автомобила. 102 клетки, разпределени в 17 модула, трябва да осигурят пробег до 416 километра, като по данни на Opel разходът на енергия ще бъде 14,9 кВтч на 100 километра (по WLTP). Максималната мощност при зареждане е до 100 кВт, а на Wallbox у дома – до 11 кВт.

Визуално почти същата ката Astra-та на ДВГ

Макар че се различава коренно от своите събратя на ДВГ, Astra-та на ток почти не издава своя тип задвижване. Защото освен с малък символ на капака на багажника и съответния регистрационния номер, електрическата Astra не разкрива с нищо, че е електромобил – няма нито ефектни детайли в определен цвят, нито специални аеродинамични елементи.

Дори в интериора почти нищо не издава, че седите в електрическа Astra. Ергономичните седалки, които се предлагат и в конвенционалната версия за модела, имат за цел да осигурят комфорт за водача и пътника до него. За разлика от вариантите с двигател с вътрешно горене, те могат да бъдат поръчани опционално с тапицерия от алкантара. Astra Electric използва същата информационно-развлекателната система с двата 10-инчови екрана и Head-up дисплея като при другите версии.

Визуално няма никаква разлика с версиите на двигател с вътрешно горене: отпред по нищо няма да познаете, че това е изцяло електрическа Astra.

Очакваната цена – над 80 000 лева

Поръчките за Astra Electric ще бъдат отворени през пролетта на 2023 г., а Opel все още не е разкрил цените. Версията с ДВГ в момента стартира от 45 270 лева за базовия бензинов вариант, а дизеловият излиза минимум 59 690 лева (но е с по-високо ниво на оборудване). В момента за plug-in хибрида ще ви трябват най-малко 71 765 лева – а напълно електрическата версия трябва да бъде по-скъпа от него. Затова очакваме тя да струва около 80 000.

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин