Защо това Porsche 911 Carrera струва 1,6 млн. лева?

1301
2025

Това Porsche 911 Carrera проправи пътя за налагането на 3-литровия турбодвигател, а сега е обявено за продажба на астрономическа цена!

Фрагмент от автомобилната история в момента се продава на борсата за употребявани автомобили на AUTO BILD: става въпрос за Porsche 911 Carrera от 1974 г., използвано като тестов прототип на Porsche AG – абсолютен уникат.

Заради цената си от 790.000 евро (с възможност за коментар), автомобилът не е подходящ за ежедневно шофиране. Напротив – офертата за автомобила, намиращ се в германския град Триер, е насочена към колекционери, търсещи нещо специално.

Първият G-модел на Porsche с опитен двигател

Специалното при това 911 Carrera е, че то се явява пионер в развитието на по-късните легенди на Porsche. Задвижван от първия 3-литров двигател на Porsche, автомобилът е използван за тестване на инжекционната система K-Jetronic.

Иновацията в горивната камера е разработена в сътрудничество с Bosch и е крайъгълен камък по отношение на намаляването на разхода и екологията особено във времената на петролната криза от 70-те години.

Това Porsche 911 Carrera проправи пътя за налагането на 3-литровия турбодвигател – и сега се продава.

Експерименталният двигател със 190 к.с. е базата на по-късния 3-литров турбомотор, който дебютира през 1975 г. с 260 к.с. В същото време при този автомобил Porsche експериментира със спойлери и седалки, които по-късно се използват в серийни модели като 3,3-литровото Тurbo.

Известен предишен собственик: проф. Ернст Фурман

При това въпросната Carrera е използвана като служебен автомобил от проф. Ернст Фурман, тогавашния изпълнителен директор на Porsche. Фурман е не само директор на компанията, но и играе ключова роля в разработката на двигателя. От юли 1974 г. до януари 1976 г. кара това Porsche, докато чертае пътя за бъдещото развитие на марката.

Оригинално състояние с Matching Numbers

Според информацията в обявата автомобилът не е реставриран, но е в добро състояние с оглед на възрастта си. Всички Matching Numbers се потвърждават от документацията на Porsche, а оригиналният талон на автомобила и ръководството му за експлоатация със сервизна книжка също са налице. Според оценка на TÜV Süd стойността на автомобила е ок. 1,6 млн. лева.

Специален акцент са жълтата кожена тапицерия и седалките Recaro, които също са били обект на изпитанията. Тази цветова схема прави интериора на автомобила уникален като историята му.

Едно е сигурно: всеки, който може да инвестира 790.000 евро, ще получи срещу тях не просто автомобил, но и частица от ДНК-та на Porsche в своя гараж.

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин