2021
Ако погледнете последните данни за регистрациите на електромобили и Plug-in хибриди в Европа и по-конкретно в Германия, ще забележите гигантски ръст. Шофьорите започват да харесват електрифицираните автомобили – подтиквани от политиката на Запада. Наскоро проведено проучване за електрическата мобилност от доставчика на електроенергия Eon установи, че 64 процента от анкетираните биха си купили автомобили на ток. Доскоро нещата изглеждаха съвсем различно. Правителствените премии за покупка на автомобили, използващи електрическа енергия, както и данъчните облекчения в (почти) цяла Европа гарантират, че купувачите се замислят и за електрифицирани модели при търсене на нов автомобил.
Пробегът на електромобилите непрекъснато расте
За мнозина все още най-големият проблем при електрическите автомобили остава ограниченият пробег, тъй като много шофьори са на мнение, че капацитетът на батериите към момента е недостатъчен, за да отговори на техните собствени изисквания за мобилност. Анализаторите в Jato Dynamics са разгледали отблизо промяната в тази тенденция от 2016 г. насам. На първо място, пробегът на електромобилите се е увеличил средно до 377 километра през 2019 г. До този момент това беше максимумът, след което стойността тръгна леко надолу, въпреки нарастващия пробег на електромобилите. В момента средно той е 352 км. Батериите не са станали по-малки – ниският ръст се дължи на лансирането нови модели малки електромобили (напр. Honda E или Mini Cooper SE) със средно голям пробег (200 до 400 километра).

Промяна в стандарта за измерване на пробега: от NEDC към WLTP
Не трябва да забравяме също, че за все повече модели пробегът бива даден по стандарта WLTP, което означава, че стойностите ще бъдат малко по-ниски, отколкото в стария цикъл на измерване NEDC. Само преди четири години около половината от предлаганите на пазара електромобили с едно зареждане можеха да изминат разстояние, по-малко от 200 километра, а само единадесет процента „покриваха“ над 400 километра. През 2017 г. броят на моделите с пробег под 200 км е спаднал значително; докато този с повече от 400 километра се е увеличил значително. Миналата година делът на електрическите коли с пробег от 200 до 400 километра за първи път надхвърли 50 процента и оттогава остава стабилно в този диапазон. Това се дължи главно на факта, че електромобилите с по-малка батерия са по-евтини при покупка и имат потенциал да заменят конвенционалните градски автомобили на двигател на вътрешно горене. И в края на краищата, повече от една четвърт (28 процента) от електрическите модели на пазара могат да изминат повече от 400 километра без да се налага да търсите зарядна станция.

Продължете на следващата страница