Защо новите кокпити стават толкова сложни?

Проверка на нивото на маслото, сверяване на часовника или смяна на радиостанцията – всичко това трябва да е много лесно, но вместо това става все по-трудно. Проверихме най-важните стъпки при управлението в актуалните автомобили. Тест, който може и да не ви хареса


16
апр.
2018

ЗАТЪМНЯВАНЕ НА ОСВЕТЛЕНИЕТО НА УРЕДИТЕ: ЧЕСТО Е ТЪМНА РАБОТА

Излизаме от града и се качваме на магистралата – сега е ред да затъмним осветлението на уредите. Не става с магическа пръчка. Най-доброто решение е добрият стар въртящ се превключвател, който при BMW, Volvo, Jaguar, Mercedes и Opel е разположен до превключвателя за фаровете – логично и леснодостъпно. Горе-долу по същия начин възприемаме широкия превключвател вляво зад волана при Kia и Hyundai. Тежко ви, ако функцията е скрита в менюто. Peugeot е позиционирал затъмняването на осветлението в настройките, като за да стигнете дотам, са ви нужни шест стъпки. Защо е необходимо? VW не се справя по-добре – тук стъпките са дори девет, а след това трябва да затворите менюто. Черешката на тортата в отрицателния смисъл е при Audi – тук функцията не само е скрита, но и в книжката на автомобила пише различно нещо в сравнение с това, което иска кокпитът. Никак не е добре!

При Peugeot затъмнението на осветлението на уредите е сложна задача – шест стъпки и неминуемо отвличане на вниманието

Превключвателят в Jaguar е доста шикозен – излиза и се прибира електрически

Книжката на Audi показва различен път за затъмнение на уредите в сравнение със системата

ИЗВИКВАНЕ НА РАЗХОДА/ПРОБЕГА: ПОНЯКОГА Е ИСТИНСКИ УЖАС

Би трябвало да е лесно: автомобилът е наясно с разхода на гориво и оставащия пробег и индикацията им не би трябвало да е проблем. Така правят от BMW – до индикацията за горивото в резервоара, новото Audi A8 и Kia Stonic – в средата на зрителното поле. Следващото най-добро решение е отделен бутон като при Hyundai i10, Jaguar – в лостчето за мигачите, и Peugeot – в лостчето за чистачките вдясно. По-сложно става, когато за да разберете разхода на гориво и оставащия пробег, трябва да разлиствате менютата. Renault използва за целта бутоните на волана, Stonic отвлича вниманието ви, тъй като водачът трябва да погледне надясно към тъчскрийна. Mercedes също не ви улеснява в това отношение. Макар и бордовият компютър да е в зрителното поле, са необходими няколко стъпки на левия тъчпад на волана: той е малък, с недобра обратна връзка и може по невнимание да бъде изключен.

По този начин става лесно и интуитивно. Бутон в лостчето на мигачите при Jaguar XF

Средна хубост при VW: B бордовия компютър се извиква чрез бутон на волана

Точно в десетката при Hyundai i10: леснодостъпен, отделен бутон

Извод

Ще го кажем направо: вниманието трябва да е насочено към пътя, а концентрацията – съсредоточена върху трафика. Не искаме да ровим по дисплея и да гадаем къде са скрити функциите в менютата! Нашият тест показва, че в кокпита по-малкото е повече. Обикновени превключватели, добрият стар въртящ се превключвател или ясни и логични бутони – това са най-добрите решения според нас.

Още по темата

Card image cap
Метанови автомобили на старо: за какво да внимаваме?

14
мар.
2018

Благодарение на затягането на режима при по-старите дизелови автомобили в Германия употребяваните модели на природен газ там внезапно станаха интересни

Card image cap
Kлючът срещу безключовите кражби на автомобили

3
окт.
2017

Едно просто изобретение би могло да спре кражбите на автомобили с безключов достъп. Индустрията обаче се бави с въвеждането му

Card image cap
Шофирането с високо кръвно е рисково

7
апр.
2017

Кардиолозите отстраняват повредите в мотора на човешкото тяло. С тяхна помощ той отново намира правилния такт. В бъдеще автомобилът ще помага за анализа на сърдечната дейност

Card image cap
Ремонт на стартери и алтернатори за всеки

1
февр.
2016

Демонтажът на стартера или на алтернатора при доста автомобили не е сложна операция – много хоби майстори могат да се справят с нея и сами

Card image cap
Suzuki Jimny на 10-11 години – добър ли е според TÜV?

23
мар.
2018

Докладът на TÜV за 2018 г. ни информира, кои автомобили са надеждни и в добро състояние и след години. AUTO BILD ще ви представи най-добрите 15 SUV-а, които са препоръчителни като употребявани

Card image cap

В последния брой:

Архив >