Защо новите кокпити стават толкова сложни?

Проверка на нивото на маслото, сверяване на часовника или смяна на радиостанцията – всичко това трябва да е много лесно, но вместо това става все по-трудно. Проверихме най-важните стъпки при управлението в актуалните автомобили. Тест, който може и да не ви хареса


16
апр.
2018

ДЕАКТИВИРАНЕ НА СИСТЕМАТА START-STOP: МОЖЕ ДА ВИ СКЪСА НЕРВИТЕ

По време на трафика постоянно има моменти, в които ще ви се иска да изключите системата Start-Stop. По-добре да щадите нервите си отколкото околната среда. Както знаем, системата се активира наново след всяко ново стартиране на двигателя. За целта ви е необходим леснодостъпен и добре обозначен бутон за изключването! Както и контролна светлина, каквато са поставили от Mercedes на централната конзола – при това в зрителното поле. Намираме за много логично и това, че в BMW са разположили бутона директно до стартовия бутон. Приемаме и жълт контролен сигнал като в Kia Stonic, но не и червената светлина на Mégane. Какво означава червеното при системата Start-Stop? Изключено или включено? Доста по-лошо е, когато изключването става чрез менюто. Във Volvo изключването е сложно и процедурата определено ще ви разсее. В Peugeot са скрили функцията сред „асистенти“ и за да стигнете до нея, са необходими голям брой натискания. Хубаво ще е, ако не ги забравите. В Audi са разположили бутона под менюто на климатика (!), където можете да натиснете по невнимание и друг бутон.

Големи бутони и ясна обратна връзка: така преди изглеждаше всяка аудиосистема, а сега е само при Hyundai

Виртуални бутони като навремето, но търсенето на станциите в Peugeot става сложно

Първо търсите, после запаметявате като любими – освен това въвеждането в Jaguar става прекалено бавно

ПОВИШАВАНЕ НА ТЕМПЕРАТУРАТА: НАПРАВО СЕ ИЗПОТЯВАШ

Синьото е студено, червеното – горещо, завъртате превключвателя в съответната посока и готово. Регулирането на климатика трябва да бъде интуитивно. Поне при някои модели функционира така – например при Opel: дебели превключватели за температурата, малък дисплей до тях показва стойностите (на половини градуси) – всичко е доста добре четливо и лесно – страхотно! По същия начин процедира и BMW. Допълнително водачът на Opel може да регулира температурата и чрез тъчскрийна. Това не е много логично, но именно на този принцип залагат Peugeot и Volvo. Виртуални бутони за нагоре и надолу сортират желанията за настройка на климатика. Контролът не е толкова интуитивен и може да се разсеете, докато регулирате градусите. В E-клас имаме комбинация между въртящи се превключватели и тъчскрийн. Тук бутоните за регулиране и индикациите за градусите са разделени – това също ненужно отвлича вниманието ви. Доста модерно е решението на Audi. Има няколко варианта на отделния дисплей за настройка на климатичната инсталация (въвеждане, задържане на символ, махване с ръка) – дисплеят обаче е разположен екстремно ниско.

Винаги двойно: фиксирани въртящи се превключватели, като освен това в Insignia има виртуални бутони за топло и студено

Невидимо: менюто на климатика в Peugeot 3008 трябва първо да бъде извикано

Винаги специално: „картина в картината“ дава възможност за промяна на градусите във Volvo V90

ВРЪЩАНЕ НА ДНЕВНИЯ КИЛОМЕТРАЖ: ДЪЛГИЯТ ПЪТ ДО НУЛАТА

Повечето километражи имат дневен пробег, който се връща до нула с едно натискане. Естествено при положение, че откриете бутона. Най-модерният автомобил има най-старото и най-доброто решение: в BMW намираме традиционния, старомоден бутон. Натискате и готово. По подобен начин – макар и добре скрити – функционират Peugeot и Jaguar, чиито превключватели са в лостчето на мигача. Останалите са разположили бутона на волана. По-хубави са простите и леснодостъпни бутони като при Hyundai i10, Trip и Reset са повече от ясни. Audi и VW искат да се поровите в менюто и да изчистите километража оттам – сложно и не става автоматично. Ако нулирането е толкова сложно, трябва да се научите да помните километража.

Нулиране на дневния километраж: при Audi A8 става от менюто на волана

Изпитано решение: бордови компютър в зрителното поле

Класическо решение при BMW: бутон. Супер!

Още по темата

Card image cap
Топ 20 на най-продаваните употребявани автомобили: 11-то място: VW Touran (2003 до 2015)

14
февр.
2018

AUTO BILD ще ви разкрие проблемните зони на тези модели

Card image cap
Opel Astra J: чудесна и като употребяван автомобил

25
дек.
2015

С четвъртото поколение на компактния бестселър Opel се завърна при старите добродетели. А сега, когато наследникът вече е на пазара, падат и цените

Card image cap

В последния брой:

Архив >