2024
При кражбата на автомобили бандитите се оказват доста придирчиви – например, те демонстрират доста по-слаб интерес към електрическите автомобили
Кражбите на автомобили все още са голям проблем за Германия. Според Федералната криминална полиция през 2022 г. са задигнати 14.611 автомобила. Това е с близо 20 процента повече, отколкото през предходната година. Спад е регистриран единствено в провинция Саксония – благодарение на специално звено, в което 40 следователи тайно издирват хората, които са „гръб“ на крадците.
Главен инспектор Хенинг Хаусвалд (49) от Дрезден, ръководител на въпросното звено, наречено „Soko Kfz“, споделя част от последните разкрития от света на автомобилната мафия пред вестник BILD.
Организирана престъпност
Според Хаусвалд извършителите на престъпленията били предимно от Полша, Чехия, Унгария, Румъния и Литва. При всички положения става въпрос за организирана престъпност, но мафиотските структури са различни – някои банди се състоят от 5 до 10 души, други – от 15-20.

Скъпите автомобили като AMG-моделите на Mercedes и M-ките на BMW са сред любимците на крадците. „Бусовете Volkswagen T5 и T6 все още са популярни сред бандите, както и Audi“, казва Хаусвалд.
Крадците се страхуват от пробега
Интересното е, че по традиция се крадат модели на ДВГ, крадците обикновено избягват електромобилите. Причините са различни: от една страна, това се дължи на недостатъчно развитата инфраструктура за зареждане в Източна Европа, поради което и търсенето на електромобили там е по-ограничено.
Освен това – без майтап – крадците често се страхуват от пробега. Ако електромобил бъде задигнат във федерална провинция Хесен или Долна Саксония например, той може да остане без заряд, преди да стигне до полската граница. Хаусвалд допълва: „Крадците нямат време да чакат на зарядна станция.“