2019
ЧОВЕК ТРЯБВА ДА СЕ НАУЧИ ДА ГО ОБИЧА. За целта имах много време. Преди две години с колегата Ларс Буземан бях на най-дългата командировка в живота си: 3015 километра през цяла Германия, изцяло на електричество с Renault Zoe. Бързо стигнахме до едно мнение: обичаме Zoe. Но не и инфраструктурата за зареждане. Какво се промени за последните две години? Много малко неща! Нека бъдем честни – зареждането е изнервящ процес. Преди всичко в градовете често се натъкваме на паркирали на местата за зареждане автомобили с двигатели с вътрешно горене. Zoe обаче винаги е добър съвет: за 63 490 лв. получавате добър електромобил с четири врати, пет места и приличен багажник. Пробегът от 200 километра е достатъчен, за да бъдеш щастлив. В Германия получавате и бонус от 10 000 лв. Когато Zoe жужи спокойно и тихо през града, сърцето ми се изпълва както иначе само при моята Vespa. Но пък тя отделя вредни газове…
Renault Zoe 22 кВтч
Мощност 65 кВт (88 к.с.) Макс. въртящ момент 220 Нм Д/Ш/В 4085/1730/1562 мм • Багажник 338–1225 л • 0–100 км/ч 13,2 сек • Макс. скорост 135 км/ч • Разход 17,9 кВтч • Време за зареждане (Wallbox) 8 ч •
Емисии CO2 0 г/км • Цена от 63 490 лв.