2020
След спирането на Golf 4 Volkswagen заряза барабанните спирачки за компактния клас – с едно изключение: компактният електромобил Volkswagen ID.3 отново генерира отрицателно ускорение с барабанни спирачки отзад. За това си има причина. Заради рекуперацията механичните спирачки при електрически и хибридни автомобили биват използвани по-малко, отколкото при модели на двигател с вътрешно горене. За намаляването на скоростта се грижи в голяма степен електромоторът, който в този случай започва да действа като генератор – или казано другояче, „изпраща“ създадената при спирането енергия към батерията. По този начин дисковите спирачки не се използват често – а това води до образуване на ръжда по тях. В дългосрочен план ръждата може да стане причина за неравномерно действие на спирачките – и да накара автомобила да „тегли“ на една страна при спиране. Именно поради тази причина при електромобилите се налага спирачните дискове да бъдат сменяни по-често. А това, естествено, бърка в джоба на потребителите.
Барабанните спирачки са по-корави
От тази гледна точка барабанните спирачки се оказват по-добро решение. Дори когато човек почти не ги използва, почти няма проблеми с ръждата. Друго предимство, особено важно за електромобилите, е по-ниското тегло в сравнение с дисковете – а това удължава пробега с едно зареждане.