2016
Никога досега шансовете на Паскал Верлайн (22) да се издигне във Формула 1 не са били по-добри. Един ден след официалното оттегляне на „още топлия“ шампион Нико Розберг (31) в събота в завода на Mercedes в Зинделфинген се проведе дългоочакваното вътрешно парти на победителите. Освен 20 000 служители на концерна, Нико Розберг и Люис Хамилтън, тук бяха и всички ръководни кадри на компанията. Тук беше и Верлайн. Дебютиралият тази година във Формула 1 от тима на Manor шампион в DTM за 2015-а има най-голям шанс да заеме освободения изненадващо кокпит. Верлайн би бил не само логичният, но и най-изгодният вариант за наследник на Розберг.
Окончателното решение на отбора трябва да стане ясно до два дни. Спортният директор на Mercedes Тото Волф (44) прави предложението – а то ще трябва да бъде одобрено от шефа на концерна Дитер Цетше (63) и неговия очакван заместник Ола Калениус (47), който от януари като шеф по разработките на концерна ще бъде отговорен и за Формула 1. Първоначално Цетше взе с насмешка търсенето на нов пилот. Когато на вечерната церемония Волф беше поканен на сцената водещият Хайко Васер веднага го попита „Кой ти е звънял от петък или по-точно – кой не ти е звънял?“. Волф отговори с усмивка: „Само пилотът на Toro Rosso Даниел Квият и Кими Райконен не са.“ Вероятно и двамата са били в зона без обхват…
АUTO BILD обаче разбра, че още в петък сутринта някой от Mercedes се обадил в Renault, за да разбере дали германецът Нико Хюлкенберг, който подписа договора си с французите преди шест седмици, не може да бъде „купен“. От реджията обаче са отказали. А Ники Лауда същия ден се е обадил в Red Bull – и с Кристиан Хорнер са си говорили за австралиеца Даниел Рикиардо. Британецът Хорнер е прехвърлил Лауда към фирмената централа във Фушл и по-специално – към съветника по въпросите на моторспорта Хелмут Марко. От него идва ироничното: „За под 100 млн. евро няма смисъл да започваме разговори. А сега сериозно – нито Рикиардо, нито Макс Верстапен са на разположение.“
Себастиан Фетел би трябвало да може да бъде откупен за двуцифрена сума в милиони от договора си с Ferrari, който изтича в края на 2017-а, ако от Скудерията изобщо се съгласят. „Изобщо не е ставало въпрос за това“, коментираха приближени до Mercedes. Самият Фетел също сигнализира, че ще кара с червен гащеризон още поне година. Двукратният световен шампион Фернандо Алонсо, чийто мениджмънт също е бил потърсен, също няма добри шансове. Срещу испанеца, който има клауза за напускане в договора си с McLaren Honda, има два решаващи фактора – първо: заплатата му е 30 млн. евро, и второ – има същия статус на алфа-мъжкар като Хамилтън. Още през 2007 г. дуелът му вътре в Mercedes с Люис беше истинска катастрофа. Освен това Алонсо се замеси и в шпионски скандал с FIA и дори притискаше ръководството на отбора, че е възможно да разгласи пикантна информация, ако вътре „отвътре“ в Mercedes не го подкрепят. Затова и кандидатурата на испанеца била категорично отхвърлена.
Така всички фактори говорят в полза на суперталанта Верлайн. Още в сезон 2015 на DTM на крехката възраст от 20 години той доказа, че може да се справя с напрежението по време на състезанията. В дебютния си сезон като част от отбора на Manor той също заслужава аплодисменти – защото единствената точка, която германецът спечели в Австрия, е равностойна на титла за скромния британски тим. Вторият „младок“ от школата на Mercedes Естебан Окон, който в последните девет старта беше съотборник на Верлайн в Manor, беше победен от германеца със 7:2 – и въпреки това Окон е смятан в родината си за наследник на Сена.
Да не забравяме също, че техническите специалисти в Бракли твърдо биха застанали зад Верлайн. Те познават добре данните на младока от голям брой реални и виртуални тестове. Още във вторник след последното състезание за сезона в Абу Даби Верлайн успя да впечатли публиката в изпитанията с новите, по-широки гуми за сезон 2017. Tой направи две състезателни дистанции – т.е. около 600 км, към които добави още 2000 км от тестове през годината.