Защо шансовете Верстапен да отиде в Mercedes растат сериозно?

3105
2024

Напоследък слуховете за трансфер на Макс Верстапен в Mercedes се бяха поуталожили. След състезанието в Монако обаче за тази възможност отново се заговори сериозно – и сега тя изглежда по-реална от когато и да било

Преди състезанието в Монако миналата неделя оставането на Макс Верстапен (26) в Red Bull и през 2025 се смяташе за сигурно, а преминаване в Mercedes се очертаваше като вариант едва през 2026 г. Непосредствено преди Гран при на Канада (9 юни) обаче подобен ход започва да изглежда все по-близко до реалността. До AUTO BILD достигна информация, че поради някои събития в Монако 3-кратният световен шампион би могъл да стане пилот на „Сребърните стрели“ още през следващата година.

Няколко са причините, поради които още в края на тази година холандецът би напуснал отбора, за който караше девет години и с който спечели три поредни титли.

Първо: Верстапен вече не се доверява на техниката на доминиращия през последните години отбор и не чувства достатъчно сериозна подкрепа от инженерите. В интерес на истината, Макс спечели пет от осем състезания през този сезон, със 169 точки води с убедителна преднина в шампионата пред победителя от Монако Шарл Льоклер (Ferrari, 138 точки) – но въпреки това започва да губи увереност, че в бъдеще Red Bull ще продължи да доминира пред Ferrari и все по-добре развиващия се отбор на McLaren.

Верстапен нямаше шансове за по-предно класиране в Монако и с шестото си място изстиска максимума от възможностите на своя RB20. В Канада вероятно също няма да му бъде леко – отново поради конструкцията на Red Bull. Защото по неравни трасета като тези в Монте Карло и в Монреал Верстапен не може да разчита на достатъчно бърза машина. Болидът на Red Bull подскача твърде много на неравностите, трябва да избягва високите бордюри и затова губи много време.

Вероятността Макс Верстапен да стане пилот на Мercedes става все по-голяма.

За разлика от другите отбори обаче Red Bull не може просто да повдигне машината си – защото нейната конструкция, насочена към максимално добра аеродинамична ефективност, не позволява. Консултантът на Red Bull Хелмут Марко (81) потвърди това пред AUTO BILD. Марко: „Ако променим височината, ще загубим в голяма степен аеродинамичното притискане. Ето защо в това отношение сме с вързани ръце. Но вярваме, че все пак ще бъдем по-добри по конвенционалните трасета като това в Барселона. Ако не е така, значи действително имаме проблем.“

Red Bull: Марко хвали фактора Верстапен

Австриецът разчита на уменията на своя Моцарт зад волана: „Въпреки това вярвам, че факторът Верстапен ще бъде от решаващо значение и на писти, които не са толкова благоприятни за нас“, казва Марко. „Той е във върхова форма и е по-добър от останалите. Няма друг пилот, който да кара на лимита във всяка обиколка без да прави грешки.”

„Разглезеният“ от постоянните успехи отбор на Red Bull обаче има още един технически проблем, с който трябва да се пребори – подвеждащите данни, които симулаторът им дава. Марко коментира: „В Монако, например, на симулатора можеше да атакуваш бордюрите без никакви проблеми. Но не и в реалните условия на пистата.“ Проблемът със симулатора не е нов. AUTO BILD научи, че Верстапен се оплаква от неговите лъжовни данни вече в продължение на две години. Но техническите специалисти неглижират критиките на холандеца, което го дразни.

Отделно надали Макс се наслаждава на тягостната атмосфера в Red Bull след избухването на скандала около шефа на отбора Кристиан Хорнер (вероятно заради тормоз над служителка). Бащата Йос Верстапен дори отдава отслабването на Red Bull на аферата на Хорнер. Пред холандски медии той казва: „Може би трябва да се съсредоточат повече върху кариерата си и комуникацията, вместо върху други неща…“

Йос Верстапен с изказвания в прав текст

Йос Верстапен е известен със своите изказвания в прав текст, на които и сега не изневерява: „Red Bull трябва да разбере къде точно сe крият проблемите, защото отбори като Ferrari и McLaren са все по-близо. Макс все още се справя със ситуацията, но очевидно не и неговият съотборник Серхио Перес – разликата между двамата в момента е огромна. Изглежда, времената, в които Red Bull имаше доминиращ болид, вече са отминали. Е, отново ще има състезания, в които Red Bull ще демонстрира добра форма, но несъмнено ще има повече проблеми, отколкото през последните няколко години. Интересно ми е как ще се справят с това.“

Йос Верстапен обича да говори в прав текст – и е известен с това.

Едно е сигурно: подобни изявления от бившия съотборник на Михаел Шумахер трябва да бъдат разглеждани като ясно предупреждение, че за лагера на Верстапен напускането на отбора в края на тази година изглежда все по-реалистично.

Освен това шефът на тима Кристиан Хорнер несъзнателно прави всичко възможно, за да тласне Верстапен в обятията на гиганта от Щутгарт. Говори се, че в Монако Хорнер критикувал трикратния шампион за грешка в първия завой в решаващата фаза на квалификацията. Именно тя не му била позволила да стигне по-напред от шестото място. Самият холандец и хората около него надали са харесали това. А шефът на отбора явно не е споменал, че Перес стартира едва 18-и поради трудния за управление болид.

Ето защо шансът Верстапен да получи кокпита на Mercedes през следващата година става все по-сериозен.

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин