2020
Германката Клаудия Б. е отчаяна. През ноември 2019 тя купува запазено BMW Серия 3 (Е46). Автомобилът трябва да превозва сина й към университета от Мюнхен към Регенсбург. В началото на януари дамата получава писмо във връзка със сервизна акция 0032 970 200 заради дефектни въздушни възглавници Takata.
Проблемът е, че BMW не разполага с необходимите резервни части на склад. Ето защо в писмото се препоръчва „до финално изясняване на опасната ситуация или до изготвяне на решение за смяна автомобилът да не се движи“. Необходимите части щели да бъдат налични през третото тримесечие на 2020. За Клаудия тази препоръка е равносилна на забрана за шофиране, най-вероятно за останалата част от годината. От BMW не предлагат заместваща кола „заради възрастта на автомобила“.
Случаят на жената от Мюнхен не е единствен. 56 000 екземпляра от „тройката“, произведени в периода от ноември 1997 до юни 2000, все още се движат по пътищата на Германия и ще бъдат проверени в рамките на сервизната акция. Около 25 000 от въпросните екземпляри били оборудвани „с проблемни еърбегове“. 4000 от тях трябвало незабавно да бъдат спрени от движение, останалите 21 000 можело „да бъдат използвани още до доставката на резервните части“. От BMW не разкриват по какво онези 21 000 автомобила се различават от останалите 4000.
Не само BMW обаче е засегната от дефектните еърбегове на Takata, такива са използвани и от Ford, Chrysler, Honda, Nissan, Mazda и Toyota. В последните години заради японските въздушни възглавници по целия свят в сервизите бяха привикани над 100 млн. автомобила, оборудвани с еърбегове на изпадналия в несъстоятелност доставчик. С проблемните въздушни възглавници са свързани огромен брой травми и 29 смъртни случая.
Проблемът: заради влага при ПТП въздушната възглавница няма да може да се отвори по правилния начин. Има и по-лош сценарий – при намокряне може да се стигне до агресивни изгаряния, в резултат на които метални частици могат да хвръкнат към лицето на шофьора.
Audi също поставя NADI-генератори от Takata. Ето защо в Австралия до 4000 броя A4 (B5), A6 (C5), A8 (D2), Cabriolet (Typ 89) и TT (8N) трябва да посетят сервизите. Audi разпространява тази сервизна акция по целия свят. „Тъй като за Audi сигурността на клиентите е на първо място, след задълбочени технически анализи компанията взе решение да проведе сервизна акция за автомобилите, произведени в периода 1997-1999 и оборудвани с въпросната въздушна възглавница. До момента на Audi не е известен случай, при който автомобил Audi с газов генератор NADI не е сработил по правилния начин“, казва говорител на компанията от Инголщат.

Читателят на AUTO BILD Роберт М. обаче не иска да чака това да се случи. За целта собственикът на TT (8N) от 1999 сменя проблемния компонент с такъв от 2014 в сервиз. Ремонтът му е струвал 903 евро (ок. 1800 лв.).
