2024
Днес имаме среща с новото Audi S5 Avant и така като го изговарям, дори на самия мен ми звучи като грешка. Защото досега S5 Avant просто не съществуваше. Така че строго погледнато, това си е старото S4, което сега се казва S5. За да го обясним максимално кратко, от този момент нататък четните числа при Audi ще са резервирани за електрическите модели, А4, А6, А8 и т.н. Докато нечетните вече ще бъдат само за модели с ДВГ, като в бъдеще тази традиция ще продължи. Така че, за да обясним простичко нещо, което всъщност си е сложно – старото А4 от този момент вече ще се казва А5. А пък S4 в случая ще се превърне в S5. Ние успяхме да се докоснем до S5 Avant, който сега ще разгледаме на бързи обороти.
В предницата имаме екстремно широка Single Frame радиаторна решетка, т.е. видимо по-широка отколкото до сега, но в същото време доста по-плоска. Типично за S-моделите, нещо, което ни е познато от десетилетия, тук отново имаме тези алуминиеви апликации, които ако сме точни, съвсем не са от алуминий, а просто от пластмаса, но пък изглеждат като алуминий. Имаме го веднъж в пчелната пита на решетката, във въздушните завеси и естествено при капачките на външните огледала. На който всичко това му се струва прекалено натрапчиво, може естествено да си го поръча също изцяло в черно.
Играй за електрически скутер или ваучер за гориво на стойност 100 лева.
Свали приложението EKO Smile!
Да преминем към страничния профил – в случая с 20-цолови джанти. От Audi ни обясниха, че със смяната на името, моделът следва да бъде позициониран също малко по-високо, което означава включително малко по-големи габарити. 4,83 м е дължината на този автомобил. 6,7 см повече в сравнение с предшественика. Имаме ширина от 1,86 м, което са около 1,3 см повече, както и височина от 1,46 м. Интересно също е междуосието, това са 2,90 м, което са си почти 8 см допълнително…
Определено светлинната техника при Audi е поставена на много високо ниво като значимост. През годините те всеки път ни изненадват с нови иновативни решения. Такъв е случаят и сега. Това сега е възможно най-технологичната и вероятно най-добрата задна светлина, която съществува в момента. Става дума за OLED от второ поколение. Така казват от Audi и тази техника действително владее много неща. Владее включително комуникацията Car-to-X, ще рече, ако например включа аварийните светлини, изведнъж изскачат едни малки триъгълници. В същото време мога за стоповете да си избера осем различни светлинни подписа, аналогично на предните светлини, така че тази технология действително предлага много. Особеното при S5 са също така ауспуховите накрайници, за които сега дори ще падна почти на колене, е да проверим дали те са действително истински. Защото всички помним провала и скандала със S6, където всичко свършваше някъде тук, оказа се фейк, а реалните тръби свършваха някъде там. Тук сега добрата новина е, че става дума за истински тръби. Четири истински ауспухови тръби, кръгли, така, както си го знаем от S-моделите.
В интериора истинският хит при А5, но и при S5, напълно естествено, са многото дисплеи. Това вече определено е нещо ново! От Audi го наричат Панорамен монитор. Състои се от 11,9-инчов виртуален кокпит и този извит MMI дисплей или интерфейс човек-машина. Диагоналът му е 14,5 инча. Като всичко това е серийно. Дори и при А5, така че не трябва за него да си поръчате върховия модел S5, защото това е винаги на борда. Намирам го за страхотно! Макар, че и това със сигурност си остава въпрос на вкус. Базирано е върху Android Automotive OS, работи истински добре.
Под капака на S5 вече няма да има дизел, това е вероятно най-голямата изненада, защото сега тук работи 3-литров бензинов агрегат. 3 точка 0, TFSI с 367 к.с. Ако сега си припомним, дизелът имаше накрая 341 коня. 550 Нм въртящ момент имаме тук, макар че това е само половината истина, защото този бензинов мотор е MH-Plus, както казва Audi или Мек хибрид Плюс. Какво означава това? Имаме допълнително генератор, който доставя 24 к.с. и до 230 Нм.