Запознайте се с новото А4 – пардон, А5

1607
2024

A4 става A5

Audi преобръща наименованията на моделната си гама. В бъдеще всички четни числа ще бъдат запазени за електромобилите, докато нечетните ще бъдат използвани за машините на двигател с вътрешно горене. Звучи простичко, но със сигурност за много хора ще бъде объркващо. По новата номенклатура A4 ще стане A5. Досегашното A5 (купе и кабриолет) ще бъде спряно.

С промяната на името новото A4, пардон, A5, е пораснало. Компанията с централа в Инголщат използва новото име, за да позиционира модела по-високо.

Седанът е с дължина 4,83 метра, точно колкото Avant. Това е с 6,7 см повече, отколкото досега, и с 35 см повече от предшественика B5 от 1994 г. Със своите 2,9 метра (+8 см) междуосието е почти на нивото на луксозния клас – благодарение на новата платформа PPC. Съкращението идва от Premium Platform Combustion – и е доказателство, че Audi няма да се откаже от двигателя с вътрешно горене.

Базова цена за Германия – от около 90 хил. лева

Audi вече разкри стартовите цени на новото A5. A5 2.0 TFSI, което ще се произвежда в Некарсулм, Германия, ще струва минимум ок. 90.000 лева (с няколко хиляди повече от досегашното A4 35 TFSI), комбито Avant – еквивалента на 93.700 лева.

Модерен дизайн

Дизайнът на A5 е типичен за Audi. Автомобилът изглежда модерно и семпло, като не крие изненади. Разтегнатият силует, съчетан с удължено междуосие и къси надвеси на каросерията, изглежда приятно. Singleframe радиаторната решетка е по-широка и по-плоска. Противно на актуалните тенденции, A5 не разполага с разделени предни светлини, а с остри фарове. Ако ги поръчате с матрична LED технология, можете да избирате измежду осем различни подписа за дневните светлини. Същото важи и за новите OLED задни светлини от второ поколение (срещу доплащане), които определено са един от акцентите при A5.

Малко е объркващо, но Audi A5 вече се предлага и като Avant. Вече няма да има кабриолети и купета с това име. A4 ще стане електрическо в бъдеще.

17-цоловите джанти са серийни (19“ – при S Line), като всички машини от снимките са оборудвани с 20-цолови. Жалко е, че традиционните дъгообразни дръжки са отишли в историята – на тяхно място ни посрещат интегрирани в каросерията. Поразителните D-колони и скосено задно стъкло на Avant са поразителни. Всичко това изглежда доста шикозно, но отнема от обема на багажника. Въпреки увеличените размери на колата, той е по-малък: 476 до 1424 литра предлага A5 Avant, предшественикът можеше да се похвали с 495 до 1495 литра.

Същото е и положението със седалка. Новост е отварянето на задното стъкло се повдига с капака на багажника – ето защо седанът изглежда като Sportback. Товарният отсек побира 445 литра (преди – 480). В Audi са се взели поука от критиките – и сега ауспуховите тръби винаги са истински. Фалшивите накрайници вече са история.

A5 с бензинови или дизелови моторизации

Когато бъде пуснато на пазара през ноември 2024 г., Audi A5 ще бъде предлагано с 2-литров бензинов или дизелов двигател. Ще има и два plug-in хибрида (с пробег само на ток 100 километра), все още не се знае дали ще има и 3-литров дизел.

A5 седан е по-скоро Sportback, сега вече със задния капак се отваря и стъклото.

Хубаво е, че Audi решиха да се завърнат към простите означения 2.0 TFSI и 2.0 TDI – вече няма да умуваме каква моторизация се крие зад 35 TFSI или 40 TDI. Бензиновият агрегат се предлага със 150 к.с. и задвижване на предните колела или с 204 к.с. (с опция quattro). Дизелът, който също генерира 204 к.с., е мек хибрид. Т.нар. „тягов генератор“ (TSG) е разположен на изходящия вал на трансмисията и не само осигурява Boost с 24 к.с. и 230 Нм, но също така ще позволява да маневрирате с A5 изцяло на ток.

S5 се завръща с V6 TFSI

Ако търсите нещо по-спортно, ще можете да поръчате топверсията S5 (също мек хибрид). Вместо дизелов двигател, както при S4, Audi се завръща към бензиновия. 3-литров 6-цилиндров TFSI с 367 к.с. и 550 Нм трябва да гарантира мощно задвижване. S-моделът вече ще използва 7-степенна трансмисия с два съединителя и няма да разчита на хидротрансформатор. За всички останали моторизации трансмисията с два съединителя S tronic също е серийна.

Стандартен панорамен дисплей

Базираната в Инголщат компания е направила сериозни промени в интериора на наследника на A4. Панорамният дисплей, познат от Q6 e-tron (11,9-инчов виртуален кокпит, комбиниран с 14,5-инчов Curved MMI) е стандартен A5. Само за 10,9-инчовия тъчскрийн пред пасажера, както и за новия Head-up дисплей с 85 процента по-голяма площ за представяне на информацията ще трябва да доплатите.

S5 се предлага като седан или Avant и ще замени S4 в бъдеще. Под предния капак работи 3-литров V6 с 367 к.с.

Подборът на материали и изработката са на обичайното високо ниво. Бях особено впечатлен от елегантния текстилен интериор в специалната версия A5 Edition One, която ще бъде налична в рамките две години след пускането на модела на пазара. Не мога обаче да кажа същото за бутоните на волана.

Модерен и висококачествен интериор в А5, панорамният дисплей е опция…
…също както и тъчскрийнът пред пасажера.

Пространството отпред е доста щедро, очаквах повече отзад с оглед на увеличените размери, но не все пак не мога да се оплача при ръст 1,83 метра.

По-богато серийно оборудване за A5

За да позиционира модела по-високо, компанията с централа в Инголщат е подобрила серийното оборудване. Освен панорамен дисплей с навигационна система, електрически заден капак, сензори за паркиране отзад, прогресивно кормилно управление и LED фарове, на борда има и много други екстри. Срещу доплащане могат да бъдат поръчани и матрични LED фарове, OLED задни светлини и панорамен покрив, който може постепенно да се затъмнява.

Въпреки увеличените размери пространството отзад не е много по-щедро

Извод

Освен ново името, Audi A5 получава освежен дизайн, значително по-богато стандартно оборудване и акценти като панорамен дисплей и OLED задни светлини. Поскъпването е в приемливи граници – но все пак ще ни се наложи да свикнем с новото име.

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин