Запознайте се с новата S-класа!


2
сеп.
2020

Mercedes представи седмото поколение S-клас с oзначение W 223. Моделът маркира техническа революция. Например с нова MBUX инфо-развлекателна система, в която централният дисплей вече е в портретен формат и е разположен между водача и пътника отпред. Разбира се, малко прилича на Tesla. Освен това вече има завиващи задни колела, безжични ъпдейте и всичко необходимо за автономно шофиране в някои части на градовете – ако правната ситуация го позволява от средата на 2021 година (поне за Германия). Новият Mercedes S-клас ще може да бъде поръчан още в средата на септември 2020 г., а първите бройки ще бъдат при дилърите през декември. Цените вероятно ще се повишат леко (предшественикът струва около 190 000 лв. в базова версия), но все пак ще бъдат под 200 000 лева.

Новата задна част е получила тесни светлини от две части.

Съвременният лукс достига следващото ниво в интериора на новата S-класа. Дизайнерите на Mercedes-Benz са създали приятна атмосфера с лаундж характер, белязан с елегантност, високо качество и лекота. Арматурното табло с новата си архитектура, модерен дизайн и ергономично разположение на дисплея е основна черта в новия модел. С високо качество на возене и ниски нива на шум, както и с широка гама от програми за енергизиращ комфорт S-класата се грижи за благосъстоянието на своите пътници. Те също така остават в добра форма благодарение на ефективната система за филтриране на въздуха.

Благодарение на новата инфоразвлекателна система са „спестени“ 27 превключвателя/бутона.

S-класата винаги е била място за комфортно пътуване и спокойна работа. С нововъведенията в интериора автомобилът напълно се превръща в убежище между дома и работното място. Усещането за пространство е щедро, като този ефект се допълва от революционния вътрешен дизайн, носещ асоциации с архитектурата и елементи на интериора при яхтите.

Новата S-класа идва и с опцията за автоматично регулиране на седалката и волана. Водачът само трябва да въведете височината си в MBUX , като това може да стане и с гласова команда. Системата изчислява оптималното място за управление за въведената височина и регулира седалката на водача, както и на волана и страничните огледала по подходящ начин.

Когато законът в Германия позволи, S-класата ще може да се движи напълно автономно със скорост до 60 км/ч.

Мощната филтрираща система на въздуха е особено ефективна срещу фини прахови частици, цветен прашец и миризми, като допринася за по-чиста и благоприятна среда в автомобила. В същото време пакетът ENERGIZING Comfort Control създава подходяща атмосфера в интериора. Например ободряваща в случай на умора или релаксираща в случай на повишено ниво на стрес на шофьора или пътниците. Системата също така може да отчита информацията за качеството на съня и нивото на стрес в своя интелигентен алгоритъм. Ако водачът свърже своя смартфон или носи фитнес гривна, тя може да предложи подходяща фитнес или уелнес програма, базирана на данните за автомобила и пътуването.

Управлението на климатика в долната част на дисплея се показва постоянно.

Шофьорът се идентифицира чрез лицево разпознаване или пръстов отпечатък, през волана гледа към 3D дисплей, който създава усещане за дълбочина 50 сантиметра; когато погледне през предното стъкло, той вижда линии, стрелки, ограничения, проектция на пътя на около десет метра напред, но също и маркировка на лентата отляво и отдясно. „На теория S-класата също може да прожектира филм на асфалта, толкова добри са LED-прожекторите“, казва шефът. Интериорна светлина може да сигнализира за опасност и дори да показва, че разбира водача. И ако Германия стане първата страна, позволила автономното управление през 2021 г., S-класата ще може да се управлява сам-самичка със скорост до 60 км/ч (ниво 3) – без ръце на волана, без крака на педалите в задръстванията и по градските магистрали.

Какво друго? S-класата ще се предлага стандартно в две дължини, както и в 5,5-метрова версия на Maybach. Цените ще започват от около 200 000 лева. Ще има хибрид, който ще може да измине 100 километра в изцяло електрически режим. На всяка седалка има до 19 мотора. За реглаж, за масаж, за 4D музикално изживяване. „Искаме да направим музиката осезаема“. Не само ушите чуват звука, усеща го цялото тяло. Системата MBUX, гласовото управление, работи от четири места и разбира няколко команди, произнесени една след друга.

При пускането си на пазара в края на 2020 г. новата S-класа първоначално ще се предлага с преработен трилитров редови шестцилиндров мотор и деветстепенна автоматична. Ще има дизел и електрифициран бензинов двигател, и двата с по две нива на мощност. По-маломощният дизел продължава да генерира 286 к.с. и 600 Нм, а по-мощният губи 10 к.с. в новото си издание и сега достига 330 к.с. и 700 Нм. Мощността на бензиновите двигатели остава същата. Като S 450 S-клас има мощност от 367 к.с. и може за кратко да разчита на още 22 к.с. чрез EQ Boost, максималният въртящ момент е 500 Нм. По-мощният бензинов двигател „впряга“ 435 к.с. и 520 Нм, като тук за кратко време също могат да бъдат добавени и 22 електрически к.с. С изключение на най-слабия дизел всички двигатели винаги са комбинирани с задвижване на всички колела. По-късно Mercedes иска да пусне електрифициран V8 с 48-волтова система и стартер генератор. През 2021 г. предстои пускането на Plug-in хибрид с пробег от 100 километра изцяло на ток.

В началото S-класата ще бъде предлагана само с редови „шестаци“.

Още по темата

Card image cap

В последния брой:

Архив >