2018
Да изскочиш от DTM-болид за седем секунди: когато стане напечено, пилотите трябва да напуснат автомобилите си, колкото се може по-бързо. 7-те секунди са нормативът за лявата страна на купето, за дясната седалка са предвидени 9 сек. Всичко това се прави, за да бъде сигурно, че например при пожар на състезателите няма да се налага да чакат да дойде външна помощ. По време на старта от DTM в Мизано (24-26 август) Алекс Занарди за първи път ще кара без протези на краката с адаптирано към нуждите му BMW M4 DTM. Пилотът с ампутирани крака не само ще дава газ с ръце, но и ще спира с тях. Тепърва ще разберем колко бърз ще бъде 51-годишният италианец в домашния си старт. По време на тестовете на Валелунга Занарди успява да завърти почти 300 обиколки – което много зарадва хората от BMW.
Toва, което се изисква от гледна точка на безопасността, е постигнато в максимална степен. И по отношение на сигурността за Занарди няма да има хендикап. По време на състезателния уикенд ще има официален тест, който пилотът трябва да издържи. За изпитанието Занарди тренира много – и слиза от колата за 4,5 сек. „Не се притеснявам за този тест”, казва той. „От самото начало знам, че ще се справя лесно. В DTM-кокпита има достатъчно места, на които мога да се хвана. Не мога да твърдя, че съм по-бърз от другите пилоти в DTM, но при всички положения не съм много по-бавен.”
Фактът, че не носи протези, е дори предимство за Занарди: „Определено без моите протези за краката съм доста по-бърз, отколкото с тях. Когато ги нося, има опасност да ги закача някъде.” Дори и извън колата Алекс ще бъде по-бърз без протези: ако се озове в чакъла, пилотът „бяга” с помощта на ръцете си. Така той има много по-добра чувствителност за неравностите, отколкото на протези.