Занарди готов за DTM


9
авг.
2018

Алекс Занарди е готов за своя старт като гост-пилот в DTM. „Мизано може да идва“, каза италианецът след тестовете на Валелунга. С адаптирано към физиката му BMW M4 DTM 51-годишният ас направи 294 обиколки в рамките на 2 дни – a това е сериозна програма. Основните цели по време на изпитанията бяха адаптация към поведението на автомобила и функционирането на многобройните модификации в кокпита – и, разбира се, загрявка за Мизано. Стартът наближава все повече – италианецът ще се състезава в родината си на 24-26 август.

„Мизано“ няма да бъде първото предизвикателство за Занарди в моторспорта след зверската катастрофа на пистата „Лаузицринг“ през 2001, при която пилотът загубва и двата си крака. Италианецът обаче за първи път ще влезе в DTM. А и промените по кокпита, свързани с уврежданията, са се променили в сравнение с болидите, които Занарди е карал в миналото. Най-съществената промяна при това е спирачната система. За първи път Алесандро ще трябва да спира с ръка, а не както досега – с крак и с фиксирана протеза. Пилотът коментира: „Напредъкът от предишната спрямо актуалната система е огромен. Физически да караш състезателна кола от DTM e много предизвикателно. За мен обаче би било значително по-напрягащо да спирам с протеза – както преди.“

Лостът за спиране вместо традиционния педал

Занарди признава, че при първото излизане от бокса се е чувствал много нетипично, когато пространството за краката е било без педали. „Обаче трябва да призная, че системата за мен работи много интуитивно. Справям се чудесно с нея.“ При старата система имаше преди всичко два проблема: под протезата Занарди се е потил сериозно, освен това с изтощението е губил и усещането за натиска на спирачния педал. Пилотът смята, че новата система за управление не го прави по-бърз – но при всички положения той не е можел да направи толкова много обиколки, колкото за двата дни на Валелунга. Освен с лост за спиране вместо със спирачен педал, BMW-то на Занарди е оборудвано и с центробежен съединител, както и с пръстен за подаване на газ от волана.

Още по темата

Card image cap
Отлично начало за Павел Лефтеров през сезон 2017 в сериите GT4

3
апр.
2017

Българинът беше един от най-бързите пилоти на пистата и направи заявка за челните позиции в шампионата

Card image cap
Дъждовен екшън на рали „Стари столици”

8
окт.
2017

Георги Василев стана победител в Шумен, Тихомир Стратиев е новият рали шампион на България, а в HRT Денис Станчовски демонстрира, че може да бъде много бърз на дъжд

Card image cap
i20 R5 с финални настройки във Франция

9
авг.
2016

Екипът на Hyundai Motorsport прекара четири дни в каране по асфалт във Франция, за да настрои новото поколение i20 R5 и да тества надеждността на двигателя

Card image cap

В последния брой:

Архив >