Задълбочено сътрудничество между BMW и Toyota: нов шанс за водородните автомобили?

3008
2024

Toyota и BMW искат да задълбочат сътрудничеството си в областта на автомобилите с горивни клетки. В периода, в който търсенето на електромобили се свива, алтернативните решения за екологично придвижване сега отново се връщат на фокус

Toyota и BMW искат да разширят сътрудничеството си по отношение на разработката на горивни клетки. Очакванията за сериозен ръст в търсенето на електрически МПС не се реализираха. Ето защо и алтернативните екотехнологии очевидно отново събудиха интереса на автомобилната индустрия.

Една от тези технологии в продължение на години беше смятана за изключително обещаваща, но напоследък доста хора започнаха да се съмняват в рентабилността й. Но скоро това може да се промени – защото Toyota и BMW ще разширят партньорството си в областта на автомобилите с горивни клетки.

Как трябва да изглежда сътрудничеството между Toyota и BMW?

Според японския бизнес портал Nikkei японската и германската компания щели да подпишат писмо за намерения следващата седмица. Като част от разширяването на тяхното партньорство, стартирало още през 2012 г., Toyota ще доставя още ключови компоненти за BMW, включително бутилки за водород и горивни клетки. BMW ще използва електрически технологии собствено производство за останалата част от автомобила, напр. задвижващи системи.

Toyota пусна задвижвания с водород Mirai на пазара още през 2014 г., но той се оказа твърде скъп за повечето клиенти. Сега компаниите искат да намалят цените на моделите с горивни клетки, като споделят ключови компоненти, чиято разработка излиза много скъпо. Говори се, че BMW планира редица модели след пускането на своя iX5 Hydrogen през 2030 г.

По данни на Nikkei алиансът щял да включва и сътрудничество в развитието на инфраструктурата за доставка на водород в Европа.

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин