Задава се буря!


23
дек.
2020

През 2021 г. Porsche ще пуснат отново GT – 911 GT3. За щастие без турбо, не хибрид, а с атмосферен мотор, който се развърта до 9000 оборота. Возихме се в автомобила, управляван от шефа на GT-подразделението

GT3, СЕЩАТЕ СЕ, Porsche-то с големия спойлер на задницата. Супер 911, базовият автомобил за Porsche Carrera Cup, ще се появи на пазара през следващата година. А ние получихме възможност да се повозим няколко обиколки на предната дясна седалка. Зад волана е шефът на отдела за разработка на Porsche GT Андреас Пройнингер. Преди това хвърляме бърз поглед към леко маскирания прототип с регистрационен номер BB-PV 5016. Както виждате и от снимките: на пръв поглед всичко е като постарому. Добре, спойлерът е малко по-различен, ауспухът е в средата. По-широка каросерия и светлини от актуалния модел – разбираемо е. Който обаче познава екипа на GT от Вайсах, значе, че под ламарините се крие много повече от впечатляваща външност. Пройнингер идва от офиса: „Смятам, че маскировката е красива. Харесвам, когато си свършим работата така, че успеем да заблудим конкуренцията. Харесвам обаче и новия GT3. Той отново е това, което трябва да бъде – всестранен талант. Спокойно GT и яка „бегачка“, като това описание подхожда и за мен самия“, казва смеейки се Пройнингер. Качваме се – превъзходни карбонови седалки, усещането е, че са на сантиметри от асфалта. Първото ни учудване – няма мини джойстик като в обикновеното 911, а истински скоростен лост, с маншон от кожа, страхотен. Редакторът: „Хубаво, че сте проявили отново смелост за ръчни скорости“. Пройнингер: „Не, това е PDK!“ Истинска изненада: ръчни скорости и автоматична трансмисия в едно. По време на теста Пройнингер разкрива някои детайли относно техниката на GT3. Акцентите на разработката са предната ос и теглото. Резултатът: новият не е по-тежък от стария. Говорим за около 1500 кг. Разполагащият с 650 к.с. Turbo S тежи със 150 кг повече. На предната ос има монтирани двойни напречни носачи като автомобилния спорт. Освен това по-широки гуми (255), както и опционални полусликове Michelin Cup 2 R. Пружините и амортисьорите са още по-радикализирани. Предницата е с усъвършенствана аеродинамика, а предният капак е карбонов. Задното крило се доближава още повече до автомобилния спорт в сравнение с това на предшественика 991. „С цел диета монтирахме леки поликарбонатни стъкла, като досега такива имаше само RS“, казва Пройнингер. В дигиталните дисплеи отпред вдясно до оборотомера са изчезнали навигацията и компания, като сега там се е появил режим „Track“. 4-литровият атмосферен двигател звучи превъзходно. Лостът на PDK трансмисия на ръчен режим и Пройнингер започва да прави фойерверки. Всяка предавка до 9000 оборота, козината ти буквално настръхва. 510-те конски сили са върхът – според спринтът до 100 км/ч трае 3,3 секунди, а този до 200 – за десет секунди. Пройнингер се усмихва и се насочва към следващия завой. Спирачките захапват здраво – преди ни смущаваше недозавиването, сега то е оправено. Още един въпрос, господин Пройнингер? Може ли да седна зад волана? „С удоволствие, но през март месец – тогава ще ви разкажа и повече.“

ИЗВОД

Естествено новото Porsche 911 GT3 отново може всичко по-добре от старото, вярваме в това и от седалката до водача. Вдигаме палец за смелостта да бъде монтирана механична скоростна кутия и за култовия кожен маншон.

Технически данни

Porsche 911 GT3

6-цил. боксерен двигател, отзад надлъжно работен обем 3996 cм3 мощност 375 кВт. (510 к.с.) при 8400 об/мин макс. въртящ момент около 470 Нм при 6200 об/мин задно задвижване/ 7-степ. авт. трансмисия с два съединителя Д/Ш/В н.д. собствено тегло около 1500 кг 0–100 км/ч за около 3,3 сек. максимална скорост 320 км/ч разход на гориво н.д. вредни емисии н.д. цена: приблизително 320 000 лв.

Още по темата

Card image cap

В нашия годишник:

Архив >