Задава ли се китайски автомобилен Netflix?


3
авг.
2019

Когато през 2010 г. китайски инвеститор се включи във Volvo, мнозина се опасяваха, че скоро ще настъпи краят на шведската икона. Но нещата се развиха в противоположната посока. Днес шведи и китайци съвместно прекрояват автомобилната индустрия. Както ще разберете от нашето интервю с вицепрезидента на Volvo Франк Версавел, европейско-азиатският консорциум няма повече да съзерцава какво прави конкуренцията, а ще следва свой собствен път. Марката Volvo иска да бъде по-бърза от BMW, по-луксозна от Mercedes, по-иновативна от Tesla. Израз на тази стратегия е електрическата пътеводна звезда с 600 к.с., наречена Polestar, която от лятото ще се произвежда в Китай.

Инвеститорите от Поднебесното царство провокираха нови креативни сили у Volvo, но в същото време преследват не по-малко амбициозни цели на родния си пазар. Слабо познатите в Европа все още марки Nio, Link & Co. или Xiaopeng, които AUTO BILD редовно тества на място в Китай, вече натрупаха сериозен опит в електрическата мобилност и в много отношения водят с по няколко обиколки на повечето утвърдени производители. В този брой ексклузивно представяме характеристиките на 12 популярни китайски модела. Няма съмнение, че все по-често ще ги виждаме в Европа. Включително в рамките на нови, базирани на интернет форми за споделено шофиране. Хората от Volvo с намигане го наричат „китайски автомобилен Netflix“.

Още по темата

Card image cap

В последния брой:

Архив >