Задава ли се китайски автомобилен Netflix?

0308
2019

Когато през 2010 г. китайски инвеститор се включи във Volvo, мнозина се опасяваха, че скоро ще настъпи краят на шведската икона. Но нещата се развиха в противоположната посока. Днес шведи и китайци съвместно прекрояват автомобилната индустрия. Както ще разберете от нашето интервю с вицепрезидента на Volvo Франк Версавел, европейско-азиатският консорциум няма повече да съзерцава какво прави конкуренцията, а ще следва свой собствен път. Марката Volvo иска да бъде по-бърза от BMW, по-луксозна от Mercedes, по-иновативна от Tesla. Израз на тази стратегия е електрическата пътеводна звезда с 600 к.с., наречена Polestar, която от лятото ще се произвежда в Китай.

Инвеститорите от Поднебесното царство провокираха нови креативни сили у Volvo, но в същото време преследват не по-малко амбициозни цели на родния си пазар. Слабо познатите в Европа все още марки Nio, Link & Co. или Xiaopeng, които AUTO BILD редовно тества на място в Китай, вече натрупаха сериозен опит в електрическата мобилност и в много отношения водят с по няколко обиколки на повечето утвърдени производители. В този брой ексклузивно представяме характеристиките на 12 популярни китайски модела. Няма съмнение, че все по-често ще ги виждаме в Европа. Включително в рамките на нови, базирани на интернет форми за споделено шофиране. Хората от Volvo с намигане го наричат „китайски автомобилен Netflix“.

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин