Задават се Muscle Cars на ток!


13
юли
2021

Stellantis – както беше наречен концернът, обединяващ FCA и PSA, представи най-новите си разработки в сферата на електрическата мобилност. Stellantis планира да инвестира над 30 милиарда евро в електрификация и нови софтуерни решения до 2015 г. В основата на тази стратегия ще бъдат два различни типа платформи, които трябва да се използват в различни мащаби. Общо четири нови електрически бази ще бъдат на разположение на групата от 2023 година.

До 2030 г. Stellantis очаква 70% от продажбите в Европа и 40% от тези в САЩ да бъдат на автомобили с ниски емисии. Все още не е ясно кои типове задвижвания влизат в това определение, но „чистите“ електромобили вероятно ще играят решаваща роля. Ето защо от гиганта са готови със съответните платформи. За разлика от много конкуренти, гигантът, роден след сливането FCA и PSA, няма да разчита на една-единствена мащабируема платформа, а в бъдеще дори ще предлага електрическа база на носеща рама.

Четирите платформи:

● STLA Small: малки и компактни автомобили; пробег: до 500 километра

● STLA Medium: среден клас; пробег: до 700 километра

● STLA Large: модели със задвижване на четирите колела и американски Muscle Cars; пробег: до 800 километра

● STLA Frame: пикапи, SUV и лекотоварни автомобил; пробег: до 800 километра

За лекотоварни автомобили като пикапи Stellantis ще предлага в бъдеще и електрическа платформа с носеща рама.

 Stellantis подготвя четири отделни платформи, но с оглед на размерите – от малки до големи, вероятно става въпрос за мащабируема подструктура в различни вариант. Графикът за отделните платформи е следният: Stellantis ще започне със средните и големите модели от 2023 г., а първият модел на носеща рама ще бъде пуснат през 2024 г. Базата Small ще отпразнува дебюта си едва през 2026 година.

Задвижване: три различни варианта електродвигатели от Stellantis

За задвижване STLA-дериватите ще имат на разположение три различни двигателя. Те се различават по своята мощност и трябва да бъдат лесни за адаптация към различни области на приложение. В зависимост от това двигателите могат да бъдат монтирани на предния и задния мост или комбинирани като система за задвижване на всички колела. Възможно е да се използват и при Plug-in хибридни модели. Stellantis нарича своите задвижващи модули EDM (ElectricDriveModule). В допълнение към електрическия двигател, те включват също скоростна кутия и инвертор в едно тяло. Диапазонът на мощността варира от 70 кВт (95 к.с.) до 330 кВт (449 к.с.).

Преглед на трите модела задвижвания

● EDM 1: напрежение: 400 волта; Мощност: 70 кВт (95 к.с.)

● EDM 2: напрежение: 400 волта; Мощност: 125 – 180 kW (170 – 245 к.с.)

● EDM 3: напрежение: 400/800 волта; Мощност: 150–330 kW (204 – 449 к.с.)

Задвижващите агрегати се припокриват с повече от една платформа.

Още по темата

Card image cap

В нашия годишник:

Архив >

Бюлетин