Завръщане в бъдещето: така може да изглежда електрическото GTI

0409
2023

С ID. GTI Concept от VW показват как ще бъде пренесено в бъдещето легендарното съкращение!

През 1976 г. първият Golf GTI се появи и стана бестселър. Половин век по-късно всички се питат: какво ще стане с „GTI“ по време на електрическото бъдеще? Как какво? Например това тук – червената студия носи името ID. GTI Concept и свързва минало и бъдеще.

На базата на ID.2 дизайнерският отдел се е заел с темата GTI и е създал компактна каросерия с дължина 4,10 м.

Този GTI не се шегува

Естествено бронята е по-спортна с решетка тип пчелна пита и вертикални дневни светлини. Червени акценти и повече ръбове в сравнение с при ID.2 заявяват категорично, че този модел не се шегува!

20-цоловите джанти също подчертават това заявление. Надписът GTI напомня за славните 80-те години, а скритите дръжки на вратите карат ID. GTI на пръв поглед да изглежда като модел с три врати – както навремето!

ID.2 като техническа база

В задницата големият спойлер на покрива е интегриран цветово в черната маска на задното стъкло – поздрави от Golf 1 GTI и Golf 2 GTI! Отдолу във внушителната задница има дифузьор.

Имитации на ауспухови тръби? Не, вместо такива има скрита препратка към електрическото задвижване. Под каросерията е скрито задвижването на ID.2 all – тоест, MEB Entry с предно задвижване. При GTI разбира се с подходящо за завоите окачване. Въпрос на чест.

Вътрешното пространство – засега само на компютър

Във (виртуалния) засега интериор също цари спортна атмосфера. Кокпитът на ID.2 е допълнен с GTI-оборудване. На централната конзола се намира превключвателя на режимите на движение в изпълнение като топка за голф. Когато го завъртите, GTI fще трябва да се доближи по отношение на динамиката до Golf 1 GTI, Golf 2 GTI или Golf 4 GTI.

От VW все още не дават данни за техниката

Тъй като ID.2 all ще разполага с 226 к.с., тук бихме искали да има поне достойните за GTI 245 к.с., както и поне 6 преди запетаята за спринта от 0 до 100 км/ч. Естествено тогава пробегът ще бъде по-малък. Някъде около 400 километра по междуградски пътища биха били съвсем приличен резултат.

Дали от Волфсбург ще успеят да постигнат нещо гениално с ID.2 GTI – така ще се нарича серийният продукт – отново? Външният вид изглежда оптимистично, за останалото ще трябва да почакаме до първия тест. Най-рано през 2026 г. – точно за 50-тия юбилей на GTI.

Извод

Петер Фишер

Още първата студия на ID.2 привлича погледите. GTI допълва нещата и ни кара да очакваме още повече. С такава страст обозначението „GTI“ спокойно може да продължи да изпреварва и в бъдещето.

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин