Заводът на Volkswagen в Цвикау вече ще произвежда само електромобили


31
ян.
2022

Volkswagen продължава да напредва с преминаването към производството на електрически автомобили със своята стратегия ACCELERATE. Даденият официален старт на производството на ID.5 и ID.5 GTX бележи завършването на успешното преобразуване от Volkswagen на завода в Цвикау в специализирано съоръжение за производство на електрически превозни средства. Отдавна работещият обект в Западна Саксония е първото широкомащабно съоръжение на масов автомобилен производител в световен мащаб, което прехвърля цялото си производство от автомобили с двигатели с вътрешно горене към електрически автомобили. Шест модела от марките Volkswagen, Audi и CUPRA вече ще се произвеждат в Цвикау на базата на модулната платформа за електрическото задвижване (MEB). Заводите в Емден (ID.4), Хановер (ID. Buzz) и Чатануга (САЩ, ID.4) ще бъдат добавени към мрежата от локации за производство на електрически автомобили през тази година. Така брандът Volkswagen положи основите за изграждане на 1,2 милиона напълно електрически автомобили на базата на MEB в своите обекти в Европа, САЩ и Китай през 2022 г.

Д-р Кристиан Волмер, член на управителния съвет на марката Volkswagen, отговарящ за производството, коментира: „Volkswagen ще продължи да увеличава темпа на електрическата мобилност през 2022 г. със своята стратегия ACCELERATE и разширяването на портфолиото от модели. Заводът в Цвикау проправи пътя на Групата да направи това с шест увеличения на производствения обем от три марки само за 26 месеца. Натрупаните знания и опит ще ни помогнат да продължим да електрифицираме нашата производствена мрежа бързо и ефективно.”

Д-р Стефан Лот, председател на борда на Volkswagen Саксония: „След Стъкления завод в Дрезден сега в Саксония преобразувахме втора фабрика на Volkswagen специално за производство на електромобили. Стартът на производството на ID.5 и ID.5 GTX бележи успешната трансформация на завода в Цвикау. Нашият фокус сега – в зависимост от това как ще се развие ситуацията с полупроводниците – ще бъде върху постигането на пълен капацитет. Тази година се стремим да надхвърлим 180-те хиляди автомобила произведени от Volkswagen Саксония през 2021 г.

Йенс Роте, председател на Общия работнически съвет във Volkswagen Саксония: „Преминаването към производството на електрически автомобили беше точно правилното решение за завода в Цвикау. Търсенето на нашите модели нараства и работата на нашия екип ще бъде осигурена за години напред. Ние сме пионери в промяната и доверието на Групата в нас се отплати. Това е преди всичко фантастично постижение на нашите работници.“

ID.5 на тестовото трасе в района на завода.

Ефективна фабрика по дигитален модел

От 2018 г. насам около 1,2 милиарда евро са изразходвани за превръщането на завода в Цвикау за автомобили с ДВГ в дигитална, гъвкава, високоефективна фабрика за производство на електрически автомобили. Все по-често се използват технологии като интелигентни роботи, тип Industry 4.0, и автономни транспортни системи, които отвеждат компонентите до поточната линия напълно самостоятелно.

Близо 40% от обема на инвестициите са насочени само за подобряване и разширяване на производствения цех. Вече високото ниво на автоматизация в тази област вече достига близо 90 %, а броят на най-съвременните роботи се е увеличил от 1200 на 1625. Автоматизацията в поточната линия също е почти удвоена до 28%, а производствената ергономия се е подобрила значително. Засегнати са само работни места, включващи монотонна или физически натоварваща работа, като например работа с ръце над раменете или работа над главата.

Производството на ID.5

Общо са създадени повече от 50 000 квадратни метра в нова сграда, като например за разширяване на цеха за пресоване, където всички части на купетата на електрическите модели сега се пресоват на място – като това спестява 9 000 пътувания с камиони годишно. Други големи проекти включват изграждането на нова логистична сграда, както и акумулаторен секвенсер, която сега е най-високата сграда в обекта в Цвикау. Обемът на инвестициите само за тези три проекта е около 115 млн. евро.

Продължете на следващата страница

Още по темата