2022
Заводът на BMW Group в Лайпциг е първият автомобилен завод в света, който въвежда пилотно новоразработена технология за горелки в своя цех за боядисване, което означава, че зеленият водород може да се използва в допълнение към природния газ. По този начин заводът проучва осъществимостта за намаляване използването на природен газ от изкопаеми горива, при чието горене се отделя много CO2.
Първата гъвкава многогоривна горелка за сушилня за боя е въведена в експлоатация в завода в Лайпциг. Специалното при нея: горелката може да изгаря водород (H2) и природен газ метан (CH4) самостоятелно или като смес. Горивото може да се превключва по време на работа. Двойната горелка първоначално ще се използва в пилотни операции. Иновативната гъвкава многогоривна система е разработена в сътрудничество с компанията Saacke от Бремен, Институтът Fraunhofer IFF в Магдебург подкрепя интегрирането на концепцията за безопасност.

Използване на водород в заводската и транспортната логистика
Водородът от години се използва като енергиен носител в заводската логистика. През 2013 г. в завода в Лайпциг беше създадена първата Indoor водородна станция за зареждане в Германия. Там могат да се зареждат мотокари и влекачи за вътрешна логистика. Почти десет години по-късно заводът в Лайпциг разполага с най-големия автопарк в Германия с над 130 индустриални камиона, задвижвани с горивни клетки. Във фабриката има пет станции за зареждане с водород на Intralogistics, най-новата от които току-що е пусната в експлоатация и за първи път позволява напълно автоматизирани процеси на зареждане.
В логистиката отвъд порталите на заводите BMW Group също работи с партньори за тестване на използването на водород за декарбонизиране на транспортната логистика и участва в изследователските проекти H2HAUL и HyCET. Благодарение на кратките времена за зареждане, високия полезен товар и гъвкавост на използване, както и атрактивния пробег, водородът е обещаващ енергиен носител в транспортната логистика. Използването на зелен водород, който се произвежда на базата на възобновяема енергия, създава условия за логистиката на дълги разстояния на бъдещето с намалени CO2 емисии.