AUTO BILD България / Заводски тунинг по шведски

Заводски тунинг по шведски

Polestar е заводският тунер на Volvo. Най-новият проект е Volvo S60 Polestar с мощност 367 к.с. Първите ни впечатления!


1
сеп.
2016

Volvo и спортен дух – досега това не винаги вървеше ръка за ръка. Със S60 Polestar шведите демонстрират, че владеят и страничната динамика.

Точно преди 20 години стартира сътрудничеството между Volvo и тунинг фирмата от Гьотеборг „Polestar“. В началото ставало дума само за активността на шведския автомобилен производител в моторните спортове. Тунинг и допълнителни детайли за серийните модели – дълго време това предизвиквало само смях в централата на концерта и мнения от типа на „не и за нас“. Но времената се променят, въпреки че в Швеция часовниците явно тиктакат по-бавно: през 2009 година Polestar „наточи“ първите серийни модели на Volvo. През 2015 година скандинавците последваха примера на Mercedes AMG и BMW M и поеха 100 процента контрол върху домашния си тунер. Целта бе ясна: спортните модели се продават добре, така че и Volvo искаше да си отреже парче от тази доходоносна торта.

Polestar: тунинг от старата школа

Стартът е поставен с двата модела 60. Ние имахме възможност да тестваме триобемната лимузина S60. С биещ на очи заден спойлер и 20-инчови „валяци“ моделът от Швеция изглежда доста дръзко. От познатия 2-литров четирицилиндров мотор Polestar са успели да извлекат 367 к.с. В сравнение с базовия мотор инженерите са постигнали увеличение на мощността с 61 к.с., като са инсталирали по-голям турбокомпресор, както и нови мотовилки и по-„остри“ разпределителни валове. Тоест добрите стари похвати на тунинга. Друга радостна новина е повишението на въртящия момент до 470 Нютонметра (+70 Нм). Звукът на „напомпания“ двигател не разочарова: благодарение на ауспуховата система с клапи агрегатът ръмжи сонорно и нахално, но никога неприятно и натрапчиво.

Под 5 секунди от 0 до 100 км/ч

Комбинацията между механичен компресор и турбокомпресор помага и при потегляне. Оборудваното с 8-степенна автоматична трансмисия Volvo S60 стартира добре и се движи уверено и при високи скорости. Все пак максималната мощност е на разположение едва при 6000 оборота. Тази радост от развъртането е в приятен контраст с обичайната турбо-тяга. динамичните характеристики са много добри: 4,7 секунди от 0 до 100 км/ч – и така до 250 км/ч. На фона на мощността средният разход на гориво от 7,8 литра е напълно приемлив.

Кормилното управление е стегнато и прецизно

Електромеханичното кормилно управление работи стегнато и достатъчно прецизно, но можеше и да е по-информативно. Въпреки доста високото си тегло от 1751 килограма „шведът“ взима завоите много пъргаво. Но техниката не може да прикрие многото килограми. В острите завои недозавиването веднага показва кога е дошъл краят на сцеплението. Пъргавината на задната част се осигурява от двойното задвижване, работещо в комбинация електронно управляван механичен блокаж на задния диференциал и Torque Vectoring, реализиран с помощта на спирачни намеси. И то въпреки че при динамично шофиране мощността се разпределя по равно между двете оси. При нормални условия задвижвани са предните колела.

Режимът Sport plus е на разположение само с Cheat

Когато активирате режимите Sport или Sport plus, шведският атлет дава от себе си всичко, на което е способен, кормилното управление става още по-стегнато, реакциите на педала на газта са по-директни, а превключването на предавките – по-бързо. Задържането на предавката в завоя помага при ускорение на излизане от него. А за да превключите в режим Sport plus, трябва два пъти да натиснете селектора на трансмисията напред и да дръпнете лостчетата на волана. Сложната процедура напомня на въвеждането на Cheat при видеоигра. И това впечатление е много близо до истината, защото този детайл първоначално не е бил предвиден за серийното производство и е бил добавен допълнително. Благодарим ти, Volvo.

Още по темата

Card image cap
Автономният Bolt

24
май
2016

Chevrolet тества Bolt, който се движи без шофьор

Card image cap
Twingo V8 за 140 000 лева!

14
юли
2017

Идеята на тунинг проекта не е била колата да бъде нито бърза, нито динамична – а просто атрактивна. С поставянето на „осмак” в Renault Twingo Лудовик Лазарет определено е постигнал целта си!

Card image cap
Двойно задвижване за върховия дизелов Sharan

16
сеп.
2016

Фейслифтът на VW Sharan идва с нови двигатели, леко променена визия и актуализация на техниката. Най-мощният дизелов мотор вече е със серийно двойно задвижване

Card image cap

В последния брой:

Архив >