Забраняват мотоциклетите на Нюрбургринг

0403
2025

Нюрбургринг забранява свободните карания на мотоциклети по Северната отсечка

Шок за всички фенове на две колела: легендарната писта Нюрбургринг – Нордшлайфе, известна още като „Зеления ад“, вече е забранена за мотоциклети – поне по време на популярните свободни карания (т.нар. Touristenfahrten).

Мениджърите на трасето са взели това решение, за да повишат безопасността. Причината: опасната разлика в динамичното поведение между машините на две и четири колела, която многократно е предизвиквала опасни ситуации.

Досега Ринга беше рай за маниаците на високите скорости на конски сили на две и четири колела. Но вътрешен анализ на операторите на трасето разкрива, че комбинацията от двата типа машини е твърде опасна, особено за мотористите. Разликите в скоростта, спирането и динамиката при завиване многократно са водили до опасни ситуации – често с болезнени последици.

От сезон 2025 г. нататък няма да бъдат допускани мотоциклети на трасето по време на редовните свободни карания. А това решение разочарова много фенове.

Ново трасе за мотоциклетистите

Но феновете на мотоциклетите все пак няма да останат „на сухо“. Вместо на Нордшлайфе, т.е. на Северната отсечка, сега те ще могат да тестват границите на сцеплението на GP-трасето. На него ще бъдат организирани специални времеви интервали само за „байкъри“ – общо пистата GP ще бъде отворена 38 пъти за туристически карания през 2025 г. Ако искат да се включат в тях, мотоциклетистите ще трябва да подготвят по 35 евро за 15-минутна сесия. На Нордшлайфе обиколката за автомобил в момента излиза 30 евро (от понеделник до четвъртък), или 35 евро (от петък до неделя и на официални празници).

Годишната карта за неограничено използване на двата маршрута все още струва колосалните 3000 евро – с отстъпка за ранно записване беше 2500 евро, но това важеше само до януари.

Едно нещо е сигурно: Нордшлайфе остава легенда – но вече без мотоциклетисти. Горчив удар за всички фенове на двете колела, но в крайна сметка безопасността на всички водачи трябва да бъде приоритет номер едно.




Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин