„Забраната за ДВГ трябва да бъде отменена незабавно“

0111
2024

От години експертът по двигатели проф. Фриц Индра критикува стратегията за налагане на електрическата мобилност. Според Индра, бивш кадър на Alpina, Audi и GM, ако германските производители не станат по-отворени към различни видове технологии, са застрашени от изчезване – защото китайците били много по-гъвкави. В интервю пред Focus професорът, който също е разработвал електрифицирани задвижвания, посочва, че до 2030 г. в Германия няма как да се движат дори 5 млн. електромобила – да не говорим за заложените първоначално от ЕС като цел 15 млн. А управляващите в ЕС трябвало да отменят колкото се може по-бързо забраната на ДВГ, за да спасят потъващия в сериозна криза автомобилен бранш на Стария континент.

Приложение ЕКО

Играй за електрически скутер или ваучер за гориво на стойност 100 лева.

Свали приложението EKO Smile!

„Според мен за 85% от клиентите (…) електромобилите носят повече негативи, отколкото ползи. Хората отдавна разбраха, че с подобен автомобил не допринасят с нищо за околната среда. А напротив – всеки електромобил я натоварва повече, отколкото конвенционален с ДВГ“, коментира професорът. Индра посочва най-вече сериозните екологични предизвикателства, свързани с добива на литий и кобалт – ключови за производството на електромобили. Според експерта нямало как при масово налагане на електрическата мобилност екосистемата да издържи. Освен това пазарът за модели на ток бил значително по-малък, отколкото на политиците им се искало.

„Автомобили на ДВГ могат да се движат в продължение на десетилетия, за разлика от електрическите“

Индра е на мнение, че с електромобилите ще се стигне до истинска екологична катастрофа, защото конвенционалните на дизел или бензин могат да бъда експлоатирани в продължение на десетилетия – докато много от електромобилите щели да бъдат в края на жизнения си цикъл за по-малко от 10 години. „Електромобилът умира с батерията си (…). След 6, 7 или 8 години никой няма да иска да монтира нова батерия. Човек няма и как да държи дълго на склад батерия, защото с времето тя губи част от капацитета си. Така че по отношение на устойчивото развитие животът на електромобила е по-къс, отколкото на конвенционален автомобил.“

Астрономическа загуба на стойност

Естествено, това води и риска от сериозна загуба на стойност. „Проучване, проведено през лятото на тази година, разкрива, че близо 70 процента от дилърите на автомобили в Германия отказвали да приемат електромобили по схемата за обратно изкупване.“

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин