Забравени студии: Renault Fiftie (1996)


14
май
2019

Премиерата на Renault Fiftie е през 1996 г. – в средата на 90-те години ретро-вълната се развихря с пълна сила: на мода стават йънгтаймерите, VW работи по серийната версия на новата „костенурка“, Rover под ръководството на BMW обмисля създаването на ново Mini. Така Renault Fiftie подхожда перфектно на това време.

Fiftie е концептуален автомобил, който е показан през 1996 от Renault по повод петдесетия рожден ден на 4CV. Външният му вид наподобява силно на този на неговия предшественик, както и задното задвижване. Fiftie е двуместна студия със средно разположен двигател, докато 4CV има четири врати и задно разположен двигател. Интериорът представлява упражнение по стайлинг, което се изразява в използване на памук, лен и ратан.

За разлика от много концептуални модели, създадени единствено за изложения, Fiftie е абсолютно готов за движение, тъй като използва голяма част от техниката на Renault Sport Spider. Fiftie е и един вид витрина за новия D7F 1,2-литров 4-цилиндров агрегат с 8 клапана и 60 к.с., който малко след това е официално представен в Twingo.

Fiftie получава добри отзиви, но запитванията на клиентите не са чак толкова многобройни, че да доведат до серийна версия. Renault не предприема други стъпки и Fiftie си остава това – симпатично, еднократно намигване към една легенда от миналото на френското автомобилостроене.

Технически данни

4-цил. бензинов мотор, работен обем 1149 куб. см, 60 к.с., 93 Нм, тегло: 790 килограма, дължина: 3,60 метра, широчина: 1,70 метра, височина: 1,37 метра.

Още по темата

Card image cap
Jaguar XKSS: прераждането на легендата

18
ное.
2016

Уникалният автомобил е автентично произведен по точните спецификации за 1957 г. от експертите на Jaguar Land Rover Classic

Card image cap
Вторият живот на Jaguar E-Type № 15

8
апр.
2016

Един Jaguar E-Type с историческа стойност от 1961 година си струва да бъде реставриран напълно. След близо 3000 часа работа тази находка в плевнята се превърна в Super E-Type

Card image cap

В последния брой:

Архив >