2019
Премиерата на студията е на: North American International Auto Show в Детройт през 2004 г.
Технически данни: база Smart Roadster, 3-цилиндров задно разположен двигател със 101 к.с., 5-степенна механична скоростна кутия, задно задвижване
Навремето съюзът между Daimler и Chrysler (1998 до 2007 г.) е определян като „Сватба в небесата“. От нея се „родиха“ автомобили като Chrysler Crossfire на базата на Mercedes SLK. И почти щеше да се появи и американски дериват на Smart Roadster.
Dodge Slingshot (от английски прашка) не изглеждаше толкова екстравагантен като автомобила-база, Smart Roadster. Концепцията е „максимално удоволствие и максимална функция“ и съдържа подходящите съставки: задно задвижване, задно разположен двигател, механична скоростна кутия и независимо окачване. Не, не сме сбъркали – точно в страната на колите с автоматични трансмисии, моделът е оборудван с 5-степенна механична скоростна кутия , която заменя автоматичната („ахилесовата пета“ на Smart Roadster).
За задвижването в комбинация с нея отговаря и 3-цилиндровият мотор на Brabus със 101 к.с., който в Smart гарантира време от под десет секунди за спринта до 100 км/ч. Dodge обещават разход от 5,2 литра на 100 километра.
Американците заимстват конструкцията на покрива от Smart Roadster: сгъващ се покрив плюс демонтиращи се колони за преживяване а ла тарга. За съжаление Dodge Slingshot си остава само концепция. Иначе би бил изгоден малък спортист, нещо подобно на японските Daihatsu Copen и Suzuki Cappuccino. Вероятно един от проблемите е бил скъпият внос в Щатите, тъй като Slingshot щеше да се произвежда паралелно със Smart Roadster в Елзас.