Премиерата на BMW Z07 Concept е на Tokyo Motor Show 1997 / NAIAS Detroit 1998
Всъщност концепцията може да се превърне в забравена студия по редица причини: не особено сполучлив дизайн, премиера в неподходящ момент или технологични решения, които са изпреварили своето време…
Този случай обаче е специален, тъй като причината BMW Z07 да изпадне в забвение се дължи на един факт: изключителният успех на окончателната версия Z8. Елегантно и неповторимо, междувременно достигнало статуса на легенда.
Този впечатляващ модел, представен през 1997 г. на Tokio Motor Show е създаден като почит на BMW 507, роудстър, произвеждан между 1956 и 1959 г. и популяризиран от Елвис Пресли.
Концепцията бързо се превръща в една от кулминациите на тогавашния автосалон, между другото и за ради естетиката си, която цитира линиите на класическия модел и най-новите тенденции при дизайна, обединявайки таланта на Хенрик Фискер в ръководения от Крис Бенгъл отдел.
От Z07 са показани два варианта: кабриолет (в Токио) и модел със затворена каросерия (през 1998 г. в Детройт).
Във вътрешното пространство има червена ивица, която преминава през цялото арматурно табло и през централните уреди, като по-късно е приета и от серийния модел. Куриозният волан с четири лъча на студията е редуциран до такъв с 3 лъча в Z8.
При каросерията от BMW използват микс между алуминиева Spaceframe и алуминиева каросерия. Броните, както и вътрешната част на задницата са от карбон.
Успехът сред посетителите на автосалоните е толкова голям, че BMW не се замислят и ускоряват проекта, който се появява като BMW Z8 (код E52). Под капака му работи V8 агрегат с 400 к.с.