2019
„Дядото“ на R8 изглеждаше впечатляващо
15 години преди R8 Audi има на практика готов за серийно производство „спортист“ със средно разположен двигател: Quattro Spyder. Сега автомобилът (заедно с други студии) може да бъде видян в музея на завода в Инголщадт.
Премиерата на Audi Quattro Spyder е на IAA във Франкфурт през септември 1991 г.
Quattro Spyder е не само един от най-красивите автомобили, носили логото на марката с четирите пръстена, но ранен знак за намерението на Audi, да създадат спортен модел със средно разположен двигател.
От Audi информират, че проектът е трябвало да бъде преустановен, тъй като предвидената цена от 100 000 германски марки не може да бъде достигната. С други думи, автомобилът би бил прекалено скъп. Проспектите и рекламните материали обаче са били готови през 1992 г., когато от Audi са се отказали от пускането на модела.
Решението е изненадващо, още повече като се има предвид, че реакциите и отзвукът на IAA са доста положителни. Малко след премиерата се появяват слухове, че на пазара ще излезе малка серия. Освен това според Audi дилърите са направили „хиляди предварителни поръчки“. Все пак Quattro Spyder си остава фантом и приключва живота си само като концепция, притежаваща непреходен дизайн и перфектни пропорции.
Общо е произведен само един прототип в ярко-оранжев цвят. Моделът има много от качествата на по-късното R8, познато на всички: средно разположен двигател, алуминиева каросерия, вътрешно пространство за двама пътника. За задвижването отговаря 2,8-литров V6-мотор на Audi 100 (C3), разполагащ със 174 к.с. и 245 нютонметра максимален въртящ момент. Трансмисията е 5-степенна механична. Признаваме, че за само 174 к.с. 100 000 германски марки биха били прекалено голяма сума. За сравнение: Porsche 911 (993) се появява малко по-късно на пазара със 100 к.с. повече.
Благодарение на изцяло алуминиевата каросерия инженерите на Audi успяват да задържат теглото ниско на забележителните 1100 кг. И ако се върнем на името „Spyder“: концепцията е със свалящи се тарга-панели с цел осигуряване на шофиране под открито небе.