Забравени студии: Alfa Romeo Nuvola


8
апр.
2019

Може би почти никой не помни тази Alfa, която изглежда като TVR

Името на модела идва италианския автомобилен състезател Тацио Джорджо Нуволари, а дебютът е на автосалона в Париж през 1996 г.  

Nuvola е наистина изключителна концепция. Не само, защото прилича на автомобилите на английския производител TVR, а и защото с модела Alfa Romeo иска да възроди традиция на класическата каросерия.

Alfas Centro Stile създава проекта Nuvola (от италиански „облак“) за около пет месеца. По онова време ръководството на дизайнерския център включва Валтер де Силва, въпреки че влиянието му върху автомобила е малко. По-късно де Силва е отговорен за създаването на иконите Alfa 156 или първото Audi R8. Дизайнът на екстериора на Nuvola е дело преди всичко на Волфганг Егер и Филипо Перини.

Днес формите на Nuvola изглеждат прекалено заоблени. Влиянието на модела върху по-късните автомобили на Alfa Romeo е нулево. В случая интересна е идеята на студията. Върху модулна алуминиева рама трябва да бъде създаден автомобил, който да използва каросерии на различни дизайнери – от Coupé до по-практичния Shooting Brake. Nuvola е автомобил, с който се изследва възможността за такава реализация. Целта е създаването на готова за серийно производство шоу-кола, която да отговаря на европейските изисквания за разрешително. 

Каросерията на студията е от полиестер с изцяло интегрирани брони. За задвижването отговаря легендарният „Busso“- 6-цилиндров мотор с работен обем от 2,5 литра на Alfa. Тук с две турбини и внушителните 300 к.с. Двойното задвижване е от 155 Q4. Nuvola си остава единствен екземпляр.

Ако днес ви се прииска да видите модела, то това не е проблем. Ще го откриете в музея на Alfa Romeo в Арезе, където е изложен.

Технически данни 

2,5-литров битурбо V6 мотор с 300 к.с. и 386 Нм, 6-степенна механична скоростна кутия, 0-100 км/ч за под 5 секунди, максимална скорост 280 км/ч

Още по темата

Card image cap
Daihatsu Copen (L880): Ела с мен, мой малък приятелю!

17
окт.
2016

Малък, по-малък, Copen: за Роланд Контни това Daihatsu със сгъваем покрив е перфектният роудстър в миниформат. И специална почит към тази неразбрана марка

Card image cap
Най-долният – най-отгоре

31
мар.
2016

Отгоре или отдолу: Art-Car специалистите Mutant Brothers са заварили два училищни автобуса един върху друг. С добра цел

Card image cap
Колите с най-яки спойлери: Honda Civic Type R

21
февр.
2018

По-голямо налягане на притискане и по-добра позиция на пътя: това са целите на задните спойлери на автомобилите. Някои модели обаче са наистина внушителни - ще ви покажем "класация" ни

Card image cap
CITROËN DS 20 PALLAS И DS5 THP 200 SPORTCHIC

14
мар.
2017

DS, богинята, е свещеният стълб в историята на Citroën. Всеки нов голям модел на Citroën трябва да се мери с нея – сега идва ред и на DS5. Автомобилът изглежда като истински наследник и предизвиква старата дама за сравнителен тест. Една историческа среща

Card image cap
Най-страхотните олдтаймери от аукциона в Париж: Ruf CTR-2

19
февр.
2018

Във френската столица на 9-ти февруари бе проведен търг - Artcurial продаде редица класически автомобили по време на изложението Rétromobile 2018

Card image cap
Снежното оръдие

30
мар.
2017

Двойно задвижване, 410 к.с., тризъбец на решетката: взехме страна на зимата с Maserati Ghibli

Card image cap

В последния брой:

Архив >