2019
Може би почти никой не помни тази Alfa, която изглежда като TVR
Името на модела идва италианския автомобилен състезател Тацио Джорджо Нуволари, а дебютът е на автосалона в Париж през 1996 г.
Nuvola е наистина изключителна концепция. Не само, защото прилича на автомобилите на английския производител TVR, а и защото с модела Alfa Romeo иска да възроди традиция на класическата каросерия.
Alfas Centro Stile създава проекта Nuvola (от италиански „облак“) за около пет месеца. По онова време ръководството на дизайнерския център включва Валтер де Силва, въпреки че влиянието му върху автомобила е малко. По-късно де Силва е отговорен за създаването на иконите Alfa 156 или първото Audi R8. Дизайнът на екстериора на Nuvola е дело преди всичко на Волфганг Егер и Филипо Перини.
Днес формите на Nuvola изглеждат прекалено заоблени. Влиянието на модела върху по-късните автомобили на Alfa Romeo е нулево. В случая интересна е идеята на студията. Върху модулна алуминиева рама трябва да бъде създаден автомобил, който да използва каросерии на различни дизайнери – от Coupé до по-практичния Shooting Brake. Nuvola е автомобил, с който се изследва възможността за такава реализация. Целта е създаването на готова за серийно производство шоу-кола, която да отговаря на европейските изисквания за разрешително.
Каросерията на студията е от полиестер с изцяло интегрирани брони. За задвижването отговаря легендарният „Busso“- 6-цилиндров мотор с работен обем от 2,5 литра на Alfa. Тук с две турбини и внушителните 300 к.с. Двойното задвижване е от 155 Q4. Nuvola си остава единствен екземпляр.
Ако днес ви се прииска да видите модела, то това не е проблем. Ще го откриете в музея на Alfa Romeo в Арезе, където е изложен.
Технически данни
2,5-литров битурбо V6 мотор с 300 к.с. и 386 Нм, 6-степенна механична скоростна кутия, 0-100 км/ч за под 5 секунди, максимална скорост 280 км/ч