2017
Всичко в излишък
Кожена тапицерия, климатик, автоматична трансмисия … и всичко това във високопроходим автомобил. Това, което днес е напълно нормално, преди 25 години се предлагаше единствено от Mercedes G-клас и Range Rover. Луксозни, но прекалено скъпи и недостъпни за повечето купувачи. С Grand Cherokee Jeep успя да реализира мечтата за луксозна лимузина с приключенска визия. Основите на успеха бяха поставени още през 80-те години с „малкото“ Cherokee. Новият модел от 1993 година бе по-голям, по-закръглени по-мощен. На хартия впечатлява дори и базовият модел с 4-литров 6-цилиндров двигател. Навремето 184 к.с. и 305 Нютонметра бяха достатъчни за бързо, уверено придвижване. На практика обаче пътниците бяха притеснявани от напрегнатия рев на двигателя. 5,2-литровият „Magnum“ V8 просто бе по-подходящото задвижване за този автомобил. А водачите, които предпочитаха още по-висока мощност, избираха 5.9 Limited. Той ускоряваше от 0 до 100 км/ч за 7,3 секунди, но разходът на гориво често достигаше стойности около 25 л/100 км и големият резервоар се изпразваше доста бързо. Но подобни демонстрации на мускули не подхождаха на „уютния“ характер на американския автомобил. С мекото си окачване и просторния интериор той бе по-скоро гъвкав семеен транспортьор от висок клас. А прикачният товар от 3,5 товар позволяваше и тегленето на лодки и тежки каравани. С цените си от около 70 000 германски марки Grand Cherokee беше и относително изгоден. Защото получавахте безплатно целият този лукс.
Извод
Със съчетанието си от приключенски дух и лукс от високия клас Grand Cherokee бе един от предвестниците на Audi Q7 и BMW X5. И на фона на достъпните цени лесно му прощаваме качеството на изработката, което не отговаря на най-високите изисквания.