Забравеният Volkswagen на три колела


13
ное.
2020

Oтпред автомобил, отзад – мотоциклет, с две места и ултраниско тегло. Не, това не е поредната „самоделка“, която ще събира аплодисменти на някой мотосъбор. Става въпрос за прототипа GX3, който Volkswagen представи на автосалона в Лос Анджелис през 2006 г. В лицето на концепцията производителят от Волфсбург демонстрира своето виждане за нова форма на придвижване в големите градове. Да, в интерес на истината и други автомобилни производители са имали подобни проекти – като 20Cup на Peugeot или F300 Life Jet на Mercedes, но за разлика от тях GX3 имаше реални шансове да влезе в серийно производство.

Т.нар. Trike беше разработен от международна група инженери, дизайнери, експерти по производството и търговията – като заданието е било да се роди машина, което „обединява желанията, мечтите и нуждите на американския водач на автомобил в едно МПС“. Накрая идеята е „облечена“ в красиви одежди от дизайнерския център на Volkswagen в Санта Моника.

Водачът и пътникът в GX3 са разположени един до друг – но все пак остава малко място за багаж – товарният отсек предлага 80 литра. Всъщност този нетрадиционен Volkswagen е атрактивен и с динамичните си показатели. Благодарение на мощност 125 к.с. и тегло 570 кг машината може да се похвали с 4,56 кг на конска сила – на Porsche 911 Carrera отпреди 15 години са се „падали“ 4,69. За задвижването се грижи 1,6-литров агрегат, който „изстрелва“ GX3 за 5,7 секунди от 0 до 100. А ускорението престава чак при 200 км/ч. И всичко това при (теоритичен) разход 5,2 л бензиново гориво на 100 км. За доброто сцепление се грижат дебели гуми с размер 215/45 R17 отпред, а единствената задна е 18-цолова с дебелина 315 мм. Именно към нея двигателят предава мощността си посредством верига.

Още по темата