2020
Mercedes, подобно на всички други производители в наши дни, работи грижливо върху разработката на електромобили. Скептицизмът на клиентите в Германия обаче не може да бъде победен лесно – дори с оглед на историята, която компанията от Щутгарт има при разработката на електромобили. За много автомобилни фенове Mercedes 190 E (W201) е истинска икона – заради качеството на изработка, надеждността и пословичната си издръжливост, да не говорим и за спортните успехи. Поради всичко това за почитателите на йънгтаймери 190 Е е автомобил мечта. Малко хора обаче знаят, че W 201 е имал и електрическа версия!
РАЗГЛЕДАЙТЕ ОБЯВИ ЗА УПОТРЕБЯВАНИ MERCEDES 190
В началото на 90-те години Mercedes прави няколко 190-ки на ток за изпитателни цели. В проекта на острова Рюген участват 10 автомобила, с които Daimler тества всекидневната пригодност на електромобилите. Още автомобили преминават изпитания в градския трафик на Щутгарт.

Безпроблемни 100 000 километра като такси
През 1992 Mercedes участва в полеви експеримент на федералното правителство, проведен на острова Рюген. Идеята е бъдат изпитвани електромобили, енергийни истеми и батерии. Освен МВ100 Daimler изпраща 10 190-ки с електрическо задвижване на острова в Балтийско море. Техните задни колела биват задвижвани от общо два правотокови електродвигателя с перманентни магнити. Двигателят за всяко колело генерира по 22 к.с., т.е. общата им мощност е 44. Благодарение на този тандем 190 „Е“ по данни на Mercedes ускорява до 50 км/ч за 9 секунди и достига максимална скорост 120 км/ч. За разлика от някои по-ранни прототипи, машините за о-в Рюген се характеризират с пълна пригодност за всекидневието.
Продължете на следващата страница