Corvette е задвижван от V8. Това е закон и вероятно той е на тайна страница на Конституцията на САЩ. Само първото поколение C1 се предлагаше с шестцилиндров мотор, иначе американският спортист разчита винаги на осем гърла. Това, което едва ли някой знае, е, че Corvette C4 за малко да получи брутален V12! Има дори движещ се прототип на модела от 1993 г. Причината за проекта беше друга легенда сред американските спортни автомобили.

4,1 литра повече работен обем от ZR-1
North American Auto Show, 1989 г. Chevrolet дърпа покривалото от Corvette C4 ZR-1 с много фанфари. С 5,7-литров V8 с мощност 385 к.с. това върховият C4. Но друг модел открадва шоуто: изненадващо Dodge представя прототипа на V10 спортен автомобил, наречен Viper и с мощност до 456 к.с. Разбира се, Chevrolet трябва да се противопостави. Съгласно принципа „повече е по-добре“, състезателният екип Ryan Falconer Industries получава задача да „натъпче“ V12 в Corvette. Не е лесно начинание, тъй като с работен обем от 9,8 литра атмосферната машина на Chevrolet очевидно превъзхожда осемлитровия V10 на Viper. Благодарение на усилената и удължена с 20,3 сантиметра предница двигателят все пак е монтиран. През 1993 г., една година след пускането на пазара на Viper, ZR-12 най-накрая се ражда.

Четвърт миля с време на нивото на новото BMW M5
С 696 к.с.и над 920 Нм въртящ момент, V12 е истински звяр. Ето защо ZR-12 получаваше вътрешнозаводския прякор „Конан“, от името на варварина. Двигателят е доста лек, алуминиевият блок не тежи повече от чугунения на V8. Но звукът по нищо не отстъпва на името, както доказва видеото по-долу. Управлението на ZR-12 вероятно е неповторимо изживяване – все пак тук имате комбинация от задно задвижване и ръчна трансмисия за цялата тази мощ! Колегите от американското списание Motortrend успяват да „покорят“ четвърт миля с мега Vette-a за 11,6 секунди през 1993 г. Това постижение е колкото и на актуалното BMW M5 със задвижване на четирите колела! A Dodge Viper R/T с мощност 405 к.с. изостава от Corvette V12 с почти две секунди. Но защо все пак проектът изчезна в забрава? Причината е била цената. Производството и разработката са щели да надхвърлят бюджета и Corvette вече не можел да бъде достъпния спортен автомобил, който всеки иска. Така днес Corvette V12 остава единствено експонат – който можете да видите в Националния музей на Corvette в Боулинг Грийн, Кентъки.