Забравената „Е34-ка“ от Япония


2
ное.
2020

Двойна бъбрековидна радиаторна решетка, предница „четириочка“, характерната чупка на Хофмайстер: всичко това дълго се смяташе за светата троица в дизайнерския език на BMW. И докато „бъбреците“ в наши дни са нараснали до невъобразими размери, чупката на Хофмайстер и четирите фара днес са далеч по-малко забележими. Едно от последните BMW, чиито светлини все още не са изчезнали под едно общо „стъкло“, е Серия 5 в поколение E34, произвеждано от 1988 до 1996 година. Сред почитателите на марката Е34 се счита за шедьовър на дизайна и за една от най-емблематичните генерации на 5-та серия. Вероятно всичко това е повлияло на Nissan при проектирането на седана от луксозен клас Gloria. Не ви е познат? Не се притеснявайте, той се предлагаше само в Япония. И все пак поне деветото поколение Y32, лансирано през 1991 г., вероятно ви изглежда познато по странен начин. Поне отпред изглежда сякаш е „одрало кожата“ на BMW Серия 5 E34!

От тази перспектива Gloria Y32 и Серия 5 E34 почти не се различават – особено с джантите BBS.

Заемки също от Bentley и S-клас

Приликата между Y32 и E34 се дължи главно на двойните фарове, монтирани тук-там, които стигат точно до капака. В комбинация с изправените оранжеви мигачи и джантите BBS, които се предлагат стандартно, двата седана от различни краища на света трудно могат да бъдат различени, гледани отпред. Очевидно хората в Nissan са използвали за вдъхновение не само BMW, но и Mercedes. Задната част подозрително прилича на тази при Mercedes S-клас W140. Ако се вгледате внимателно, можете да откриете и нещо от съвременния Bentley Azure в пропорциите на Gloria. Собствена техника на японците обаче се крие под ламарината. В зависимост от двигателя, Gloria разполага със завиващата задна ос HICAS, позната от Skyline. В допълнение към различни V6 двигатели, гамата от задвижвания включва още 2,8-литров дизел и V8 бензинов двигател. Задвижването на задните колела напомня отново на E34.

Силуетът изглежда като смесица от Серия 5 E34, Bentley Azure и S-клас W140.

Gloria може да изглежда като копие, но всъщност историята на модела е доста дълга. Първото поколение на модела се появява в Япония през 1959 г., първоначално под марката Prince. След поглъщането от Nissan, Gloria продължава да съществува, но с друга марка. Първоначално Gloria използва за база седана Skyline от среден клас и става отделен модел едва след 1971 г. до спирането му през 2004 г.

Още по темата

Card image cap

В нашия годишник:

Архив >