2021
Разработката на напълно новия Opel Astra върви с пълна сила, а премиерата на единайсетото поколение на най-продавания модел на марката предстои само след няколко седмици. Създаден чрез – както всички модерни автомобили – компютърно базиран дизайн, от миналата зима новият модел преминава през финални тестове, прецизна настройка и утвърждаване в реални условия. Сега Astra е на финалната права на един истински тестови маратон.
Инженерите на Opel откараха прототипите и автомобилите от фазата на разработка далеч на север, за да тестват новият модел на заледените пътища и в дълбоко замръзналия въздух на Шведска Лапландия. Близо до дома, те трупат километри по трасетата на тестовия център в Дуденхофен, а отскоро извършват тестове за валидиране и по пътната мрежа в района на Рейн-Майн, заедно с представители на висшия мениджмънт. Същевременно с това, напълно новата Astra преминава през финални тестове в лабораторията за електромагнитна съвместимост EMC в Рюселсхайм преди да получи окончателно типово одобрение за серийно производство и продажби.
„Тежката и прецизна тестова програма на напълно новата Astra върви изключително добре“, отбелязва главният инженер на Astra Мариела Фоглер. „Развойният екип, който, между другото, включва повече жени инженери от когато и да било – създаде безкомпромисно ново поколение на Astra, което ще впечатли клиентите.“
С новата Astra, Opel демонстрира германската прецизност във всеки детайл и се насочва към сърцевината на пазарния сектор на компактния клас. Изчистеният и дързък дизайн, върховите технологии и вълнуващата гама от задвижващи агрегати – включително plug-in хибридно електрическо задвижване – ще станат еталони в този клас.
Зимни тестове: високо ниво на комфорт и безопасност във всякакви условия
Зима 2020/2021 в Швеция. Както обикновено по това време на годината, Лапландия е дестинация на чести пътувания за инженерите на Opel. В този случай те отвеждат със себе си новото поколение на Astra. При температури от порядъка на -30oC, експертите в областта на ходовата част въртят обиколка след обиколка върху хлъзгавите повърхности на специално подготвени трасета, постоянно оптимизирайки електронно контролираните системи по отношение стабилност, сцепление и спиране без блокиране. Целта е новата Astra винаги да се движи безопасно и стабилно, независимо каква е повърхността – лед, сняг, киша, мокър или сух асфалт. С други думи, тя трябва да се справя с обстоятелствата като истински Opel – независимо от условията.
„По време на развойната работа ние направихме всичко необходимо за да сме сигурни, че новото поколение Astra отново ще предлага на водачите и пътниците много удоволствие от шофирането и комфорт”, отбелязва ръководителят на отдел „Автомобилна динамика“ на Opel Андреас Хол. „От една страна, както нашият изискан и динамичен дизайн, така и конструкцията гарантират на пътниците високо ниво на безопасност дори при движение с висока скорост по магистрала. От друга, те осигуряват изобилие от комфорт – дори върху пътища с лоши настилки – за спокойно изживяване при шофиране.”
По време на престоя си в Лапландия през тази година, към специалистите по ходовата част на Opel се присъединиха техните колеги от отдела отговорен за отопление, вентилация и климатични системи (HVAC). Една от целите им бе да се гарантира бързо затопляне на интериора на автомобила. Като част от процесите на тестване те следяха отделянето на топлина от двигателите на новата Astra, потока на охладителната течност, работата на отоплителните елементи и на вентилаторите, както и начинът по който се нагряват воланът и предните и задни седалки с отопление.
Продължете на следващата страница