Новият Ford Edge е нежен. И голям. И най-важното не е мощността, а комфорта: защото въпреки че се нарича Edge (ръб), той предпочита мекотата. За разлика от BMW X5 например, което повече залага на динамиката. Дългият близо 4,81 метра Edge предпочита да е американец, един Easy Glider в най-добрия смисъл. Ford се движи нежно по хубави и лоши пътища, като винаги се старае да осигури спокойствие на пътниците си.
И се справя с това толкова приятно, че след време се питате: защо другите SUV-ове правят толкова големи усилия да се преструват на спортисти? На автомобилите с висока позиция на седене не им подхожда да атакуват бързо завоите с твърдо окачване. А и първоначалната им концепция съвсем не е такава. SUV означава Sport Utility Vehicle – тоест автомобил за транспортиране на спортни уреди. И на цялото семейство, естествено. И Egde се справя великолепно с тези задачи. Големия му и равен багажник (с вместимост от 602 до 1847 литра) може да поеме чанти за голф, водолазно оборудване, дълги ски, сноубордове. Но в Edge удобно ще се чувстват не само спортистите. В интериора е много просторно и тихо – не на последно място и заради системата за активен контрол на шума, която създава обратни звукови вълни дори и при изключена аудиосистема. И ефектът е наистина поразителен – дори и при скорост над 140 км/ч в интериора е толкова тихо, че пътниците разговарят напълно спокойно, без да се налага да повишават глас.

Въпреки снишаващия се покрив и динамичната визия интериорът на Edge е изненадващо просторен, дори и на задната седалка
Но най-хубавото място в автомобила е зад волана, където водачът се чувства като капитан на голям кораб при дълго пътуване. Висока позиция на седене с добър обзор във всички посоки, леко кормилно управление, скоростната кутия с два съединителя сменя предавките автоматично, нежно и без придърпвания, дизеловият двигател с мощност 210 к.с. ръмжи ненатрапчиво и глухо – какво повече ви трябва за спокойно пътуване. Отпускате се и разпускате. Нека другите се състезават, ако искат. Но въпреки спокойната си природа Edge съвсем не е муден – 210 к.с. и 450 Нм позволяват ускорение от 0 до 100 км/ч за 9,4 секунди и максимална скорост 211 км/ч. Турбодупката е почти неусетна, а след 1500 об/мин двигателят разгръща мощността си равномерно чак до 5000 об/мин. Двойното задвижване работи уверено и винаги осигурява чудесно сцепление, спирачките са мощни и устойчиви на натоварване. И всичко това при напълно приемливия тестов разход на гориво от малко над 7 л/100 км.
Извод
Edge ще ви допадне – и ще бъдете щастливи с него. Защото предлага много място, достатъчна мощност и е комфортен и спокоен автомобил. С характер, много подходящ за един SUV. А и цаната е напълно приемлива.
Технически данни: Ford Edge 2.0 TDCi 4×4 Titanium
4 цилиндъра, турбодизел, отпред напречно • четири клапана на цилиндър • работен обем 1 997 куб. см • мощност 155 кВт (210 к.с.) при 3 750 об/мин • макс. въртящ момент 450 Нм при 2 000 об/мин • задвижване двойно, 6-степенна скоростна кутия с два съединителя • Д/Ш/В 4808/1928/1686• 0–100 км/ч за 9,4 сек • максимална скорост 211 км/ч • разход EU-Mix 5,8 л дизел/100 км • CO2 149 г/км
Цена от 91 300 лева