/ Е32 за категория С (ВИДЕО)

Е32 за категория С (ВИДЕО)

Да комбинираш шаси на ГАЗ-66 с купе на BMW Серия 7 второ поколение (Е32)? В Русия няма невъзможни неща – и този Bigfoot, направен саморъчно от един човек за пет години, го доказва. Надали при проектирането на луксозната лимузина някой в Мюнхен е очаквал какво би могло да й се случи. 750 L е получило огромни гуми и два реда кръгли двойки фарове (най-долните – от танк) – с които машината, наречена „Валкирия“, изглежда наистина потресаващо. Общият брой на осветителните тела отпред е 12 – и всички от тях функционират! А бронята е достойна за Рамбо! И надали има нещо, което може да я уплаши…

Руските тунери не са пропуснали да боядисат каросерията в два цвята – мръсно бяло и типичното за военните машини тъмнозелено. За задвижването се грижи 4,2-литров бензинов „осмак“ с максимална мощност 120 к.с. – оригиналният на ГАЗ-66. Ако мегамашината закъса, на помощ идва специална лебедка – но по всичко личи, че подобни ситуации ще бъдат рядкост – само вижте как безгрижно автомобилът минава през пълните с вода кални трапове, дълбоки по 1 м, благодарение на гумите от ЗИЛ (върху тях има надпис СССР). Всяко от колелата тежи по 170 кг – и затова „гумаджиите“ не искат да ги правят. За по-голяма сигурност са поставени камери отпред и отзад – тъй като видимостта е ограничена. Заснетото от тях се вижда на дисплей в огледалото за обратно виждане. И тъй като междуосието на ГАЗ-66 и на дългата база Е32 се различават, ентусиастът е намалил колесната база – като е преместил задния мост напред. Предизвикателство е била не само направата на „Валкирия“ – но и управлението й. Работата с педалите на съединителя и на спирачките изисква силни крака – и дори двойният вакуумен усилвател на BMW не помага. Ако някой се изпречи на пътя ви и случайно не е погледнал в огледалото, можете да го стреснете с клаксона от катера – който не действа електрически, а на въздух – както е при камионите.

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин