2024
Новата генерация на Vitara точно получи фейслифт, а сега вече има наследник? Не точно – защото новият модел с означението „е“ ще бъде предлаган паралелно с актуалния. И както може би вече се досещате, става въпрос за първия електромобил на Suzuki!
Играй за електрически скутер или ваучер за гориво на стойност 100 лева.
Свали приложението EKO Smile!
Производството на e-Vitara ще стартира през пролетта на 2025, но не в завода на японците в Естергом, Унгария, където се прави европейската модификация на SUV-a с ДВГ, а в Гуджарат, Индия. При дилърите електрическият модел ще бъде през лятото на 2025 г. За момента не е ясно колко ще струва новата e-Vitara, но при всички положения ще бъде по-скъпа от версията на бензин (oт 49.990 лева).
Рустикален дизайн за e-Vitara
Електрическият модел няма много общо с актуалния по отношение на дизайна. Японците казват, че били следвали темата High-Tech & Adventure – един вид комбинация от модернизма, характерен за оформлението на електромобили, и „суровата“ визия на SUV. Пластмасовите елементи по калниците, праговете и бронята подчертават офроуд характера на модела. На практика електрическото задвижване издават единствено името на задния капак и буквичката „е“.
С дължината си от 4,28 м e-Vitara бива позиционирана между варианта на ДВГ и по-големия S-Cross, oт който е с 2 см по-широка, както и по-висока от Vitara. Късите надвеси позволяват употребата на батерия с максимално голям капацитет при запазване на просторен интериор.
Нова платформа за e-Vitara
Техническата база е изцяло нова платформа, наречена Heartect-e, разработена специално за електромобили. Тя се състои от олекотена структура с усилени елементи в долната част за защита на батерията. И като стана дума за батерия, тя може да бъде в два варианта – 49 и 61 кВтч, като вторият ще може да бъде комбиниран с двойно задвижване.
Мощността ще бъде на три нива – от 144 до 184 к.с., като тя бъде предавана към колелата посредством 1-степенна трансмисия. Засега Suzuki не разкрива какъв пробег ще покрива новият модел – японците обаче говориха за цел 500 км, когато представиха прототипа през 2023 г. Ние обаче очакваме по-скоро 400.
Изцяло нов интериор
Изцяло ново е оформлението не само на екстериора, но и на интериора – където сякаш не е останало почти нищо от деривата на ДВГ. Широкото арматурно табло със своите ръбести форми на вентилационните дюзи подчертава усещането за офроуд автомобил. Високата централна конзола, честно казано, далеч не е необходима за електромобил. В случая обаче под нея се отваря цял рафт, удобен например за дамски чанти.
Нов обаче е също воланът, който притежава само два лъча и е скосен в долната си част. Отгоре има нова инфотейнмънт система с два екрана. Засега Suzuki не разкрива размерите им – нито тези на багажника и на вътрешното пространство.