Тест » Е-Мисия вместо емисия

Е-Мисия вместо емисия

0607
2022

AUTO BILD тества новия Genesis Electrified G80 и остана изумен: тих, луксозен, фино изработен.

Genesis има визия: от 2025 г. да пуска само електрически модели на пазара, а до 2030 да не продава вече модели с двигател с вътрешно горене. Корейците прескачат напълно главата за Plug-in-хибридите, като представят своя G80 веднага като електромобил.

Мотото: е-мисия вместо емисия! Е, не е съвсем така, има вредни емисии, тъй като G80 се предлага и като бензин, и като дизел. Днес обаче ще тестваме E.

Първото впечатление: колко комфортно! Ако случайно ви хрумне с тези 370 к.с. и двойно задвижване да карате бързо в завоите, то по-добре се откажете и слезте. Петметровият луксозен автомобил не е създаден за това. Електрическият G80 е лимузина на дълъг път, която вози суперкомфортно и филтрира умело всякакви дупки и неравности в пътната настилка.

Всичко останало също е с комфортна настройка: управление, ниво на шум, обстановка. Този Genesis те откъсва така добре от околния свят, че би било най-добре да изминеш Германия от север на юг с кратко спиране за зареждане в средата: благодарение на батерията с капацитет от 87,2 кВтч. И не само това.

Зареждане с до 240 кВт.

Genesis също използва 800-волтовата техника на зареждане на Hyundai. Така, че е възможно зареждане с до 240 кВтч., а от 10 до 80 процента са ви необходими само 22 минути. G80 може също така да дава ток – например за зареждане на електрически велосипеди.

Връщаме се на пътя: ако движите спокойно тежащия 2,3 колос, в един момент ще се попитате, за какво е необходим вторият педал. G80 е с лостчета на волана, чрез които може да се регулира рекуперацията.

Ако нагласите на „iPedal“, тоест на максимална рекуперация, тогава можете да управлявате електромобила с педала на газта, като той спира, щом отнемете крака си от педала на газта. И то до пълен покой. Това доставя удоволствие и ток в батерията.

Багажникът е по-малък от събратята с ДВГ

Колкото и луксозно и с любов към детайла да е оформен интериорът, имам какво още да бъде подобрено. Мултимедийната система може да се управлява чрез гласови команди или тъчскрийн, както и с нещо средно между въртящ се бутон и тъчпад, което е доста сложно. Багажникът е тапициран с мокет, но побира само 354 литра – със 70 литра по-малък от този на електрическите версии.

Поглед в ценовата листа: 138.000 лв. не са малко, а с оглед на оборудването на тестовия автомобил с големия брой асистенти, електрически вентилирани и отопляващи се седалки, трябва да се настроите към 160.000 лв. Поръчайте и покрив със соларни панели, които осигуряват още 1000 километра пробег годишно. Все пак мисията е електрическа…

Технически данни и цена: Genesis Electrified G80

• мотор: по един електромотор на всяка ос
• системна мощност 272 кВт. (370 к.с.)
• макс. въртящ момент 350 Нм
• двойно задвижване/ едностепенна автоматична трансмисия
• Д/Ш/В 5005/1925/1470 мм
• собствено тегло 2325 кг
• обем на багажника 354 л
• 0–100 км/ч за 4,9 сек
• макс. скорост 225 км/ч
• разход 19,1 кВтч./100 км (WLTP)
• пробег 520 км (WLTP)
• капацитет на батерията 87,2 кВтч.
• време за зареждане 22 мин. (10-80 процента)
• цена: от 138.000 лв.

ИЗВОД

Андреас Май

Новият лукс е тих! Genesis са направили с Electrified G80 електромобил за пътуване на дълъг път, който вози комфортно, изработен е фино и с цена от 138.000 лв. струва с почти 80.000 лв. по-малко от Mercedes EQS.

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин