2017
Известно е, че Mercedes произвеждат автомобили с претенции. На клиентите на Mercedes също не им липсва претенциозност, а сред заклетите почитателите на Е-класата са и едни от от най-критичните клиенти въобще – германските таксиметрови шофьори, които от десетилетия вадят хляба си предимно в компанията на този щутгартски модел.

Подозренията към електрониката на Е-класата често са следствие на смущения, породени от тривиален спад в напрежението на акумулатора.
Поради естеството на своята работа, таксиджиите познават в подробности и са готови да обсъждат с часове и най-малката слабост на боядисаните в слонова кост возила, но по отношение на последното поколение на Е-класата са доста несловоохотливи… Единствената им сериозна донякъде критика засяга по-скосеното в сравнение с предишния модел челно стъкло, което затруднява качването на трудноподвижни пътници, но не се обелва и дума за проблеми с електрониката. Най-малко пък за излизане от строя на серийно предлаганата при модела със заводско означение W 211 електронноуправлявана спирачна уредба SBC (Sensotronic Brake Control). Извънредно странно мълчание на фона на тревожните сигнали от страна на други водачи в кутията за оплаквания на AUTO BILD.

Ако скъпоструващият блок на електронното управление на спирачната система SBC покаже дефект, Mercedes го заменят безплатно.
По отношение на механиката Е-класата е типичен солиден Mercedes
Независимо от това, този проблем в никакъв случай не бива да се омаловажава! Внезапният срив в действието на управляващата спирачната система електроника с последващ отказ на сервоусилвателя и на системата АВS е опасен инцидент, който не бива да се допуска – нито при Mercedes, нито при някой друг производител. В това отношение реакцията на щутгартския концерн бе безупречна. В рамките на подетата сервизна акция проблемът очевидно бе отстранен, защото нови оплаквания и рекламация по този повод не са ни известни…
Останалата част от електрониката изглежда е по-добра от репутацията си, съдейки по това, че ядовете от подобен характер играят второстепенна роля сред постъпилите в кутията на AUTO BILD оплаквания от W 211. Но само с уговорката, че в това число не включваме затрудненията със системата Comand, защото комбинацията от аудиоуредба, телефон и навигационна система изглежда продължава да къса нервите на средностатистическия потребител… Многофункционалният дисплей на брояча на километража също трябва да се провери, тъй като е възможно показанията да са станали нечетливи поради повреда в част от пикселите. Класическите силни страни на продуктите на Mercedes личат в качествата на механичните елементи от автомобила – не ни е известно нито едно оплакване от повреда по двигателя, а доказалата се петстепенна трансмисия и седемстепенна автоматична предавателна кутия работят без никакви проблеми.
Немалко читатели се оплакват от проблеми с многобройните шарнирни връзки на предното окачване и с ябълковидните болтове на кормилните щанги. Като вероятно слабо място (подобно на вече спряната от производство S-класа) се очертава и пневматичната система на окачването Airmatic, предлагана като допълнително оборудване.
Като цяло обаче, кандидатите за употребяван автомобил от този модел трябва да се примирят с общовалидната истина, че всичко все някога се поврежда дори и при Mercedes… Място за скептицизъм определено няма – както по всичко личи, и актуалната Е-класа ще се покаже способна да издържи пробег от над един милион километра не само в таксиметровия бранш и с това отново ще оправдае претенциозната си цена…

Този добре запазен ауспух показва нормални следи на износване и вероятно ще издържи още много години.

Версията 220 CDI е най добрият компромис между цена и мощност и е изключително надежден избор. Известни са ни единствено проблеми, възникнали вследствие на неумели опити за тунинг…